Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Řetězec Tesco v loňském roce méně vydělal i utržil

  11:13aktualizováno  11:13
Obchodnímu řetězci Tesco v minulém účetním roce klesl zisk o téměř 84 procent. Společnost za období končící 28. února vydělala 138 milionů korun. Řetězci navíc oproti předchozímu roku klesly tržby na 39,7 miliardy korun, přestože lidé uskutečnili o 3 miliony nákupů více než v předchozím roce.

Řetězec Tesco Stores. - Obchod Tesco. | foto: Profimedia.cz

Prodejny Tesco zaznamenaly v České republice v roce končícím posledním únorovým dnem více než 121 nákupů. Podle společnosti za to může její cenová politika. Nejvíce lidí přišlo do Tesca v obchodním centru Letňany. Zákazníci tam učinili deset milionů nákupů.

"Rok končící 28. února 2009 proběhl pro společnost zejména ve znamení výstavby nových prodejen a dalších investic do snižování cen," uvedl řetězec Tesco ve své výroční zprávě s tím, že na zlevňování výrobků vyčlenila společnost v loňském roce 321 milionů korun.

Společnost Tesco Stores loni otevřela osmnáct nových prodejen. Celkem tak má firma v Česku 113 obchodů a devatenáct čerpacích stanic. V roce 2008 obsadila podle společnosti Incoma Research první místo na žebříčku největších obchodníků podle tržeb, když za uvedené období měla utržit 47 miliard korun.

Společnost Tesco Stores ČR je součástí skupiny Tesco Ptc. Na český trh vstoupila v roce 1996.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Studie Škoda Vision E se na autosalonu ve Frankfurtu představí v upravené...
Škoda bude vyrábět baterie pro elektroauta. Pojede na ně i Vision E

Důležitou zakázku získala automobilka Škoda od svého vlastníka německého automobilového koncernu Volkswagen. V Mladé Boleslavi bude vyrábět baterie potřebné...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Osobní údaje za mušku zlatou. Firma přetavuje nákupní body na informace

Kvůli přísnější ochraně osobních údajů je pro obchodníky čím dál těžší získávat informace o svých zákaznících. Společnost Rondo přišla na to, jak to dělat...  celý článek

Distribuční centrum pro e-shop Lidlu v Plzni.
E-shop Lidlu navštívilo 700 tisíc lidí, nejvíce kupovali oblečení a nářadí

E-shop Lidlu navštívilo první týden fungování 700 tisíc lidí. Kolik lidí koupilo zboží, ale firma neuvedla. Největší poptávka je po oblečení. Po Lidlu a Tesku...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.