Ten si díky svému nadání snižovat náklady vysloužil přezdívku „řezník“. Bernhard má nyní na starosti v koncernu VW přímo značku Volkswagen, podle německého tisku je však žhavým kandidátem na místo šéfa konkurenčního Mercedesu.
„Wolfgang Bernhard se má stát šéfem Mercedesu v létě 2006, je to už hotová věc,“ napsal německý Stern s odvoláním na své zdroje ve vedení koncernu DaimlerChrysler. Pro Bernharda by to znamenalo návrat domů, mezi staré známé. Německá média jeho příběh přirovnávají k telenovele.
Po spojení německého Mercedesu s americkým Chryslerem před sedmi lety se totiž Bernhard stal číslem dvě v zámořské automobilce. A číslem jedna tehdy v Chrysleru nebyl nikdo jiný než současný nastupující šéf celé skupiny DaimlerChrysler – Dieter Zetsche.
Oba manažeři byli dlouhodobými spojenci, kteří se v minulosti často názorově střetávali s odcházejícím lídrem koncernu DaimlerChrysler Jürgenem Schremppem.
V dubnu 2004 se jeden takový střet o další nalévání peněz do japonské automobilky Mitsubishi, v níž měl Mercedes 12procentní podíl, stal Bernhardovi osudným. Nejvyšší šéf Schrempp zrušil jeho jmenování do čela Mercedesu. Zklamaného Bernharda vzápětí přetáhl k sobě Volkswagen.
Pokud se jeho odchod potvrdí, pro VW to bude znamenat velkou ztrátu. Doslova. Bernhard totiž již téměř rok připravuje plán změn, který má VW ušetřit sedm miliard eur. Hotový má být na podzim.