Prodávající je Společnost pro občanské vzdělávání v Sársku (GSB). Cenu ani další podrobnosti transakce zúčastěné strany neuvedly.
Společnost Saarbrücker Zeitungsgruppe patří k tradičním německým vydavatelstvím. Vlajkový titul, sárský regionální deník Saarbrücker Zeitung, je jedním z nejstarších německých deníků vůbec s aktuálním nákladem přes 155 tisíc výtisků.
Ke skupině patří také řada dalších novinových titulů, s celkovým denním nákladem kolem 330 tisíc výtisků a také několik internetových portálů. Skupina stojí i na dalších aktivitách. Působí například v oblasti poštovních služeb, výpočetní techniky a také vydávání Zlatých stránek.
Významnou "nohou" skupiny je také překladatelství pro diplomaty a mezinárodní instituce. V Lucembursku pro tento účel vlastní dceřinou společnost Euroscript, která se specializuje právě na překladatelské služby, jež dodává také evropským institucím právě v Lucemburku či v nedalekém Bruselu.
Saarbrücker Zeitungsgruppe má obrat kolem osmi miliard korun a zaměstnává 2 700 lidí.
Díky této investici, největší v historii mediální skupiny Rheinische Post, by měl vzniknout jeden z nejsilnějších regionálních mediálních domů v Německu.
Celkový obrat skupiny Rheinische Post se po této akvizici vyhoupne v přepočtu na více než 20 miliard korun ročně, z toho budou mezinárodní aktivity v budoucnu tvořit kolem pěti miliard. Největší podíl na mezinárodních aktivitách bude představovat i nadále česká mediální skupina Mafra, která v roce 2011 utržila přibližně 2,7 miliardy korun. Skupina Rheinische Post má aktivity také na Slovensku, v Polsku a v Nizozemsku.
"Máme radost, že budeme moci pokračovat v úspěšné práci Saarbrücker Zeitungsgruppe dohromady se společníky GSB a účastnickou společností Saarbrücker Zeitung," oceňuje obchod Karl Hans Arnold, předseda představenstva skupiny Rheinische Post.
"Tato akvizice, ukazuje, že vedení společnosti a majitelé skupiny chtějí i v budoucnu spojit vývoj v tisku a na internetu se silnými značkami. Získáním společnosti Euroscript navíc získávají na dalším významu mezinárodní aktivity skupiny," říká Johannes Werle, člen vedení holdingu mediální skupiny Rheinische Post a předseda představenstva tuzemské společnosti Mafra.
"V Rheinische Post Media Group se nám podařilo získat zkušeného, ambiciózního a podnikatelsky úspěšného majoritního akcionáře," uvedl pro německý portál Horizont.net Rudolf Warnking, předseda správní rady GSB.