Ilustrační foto.

Ilustrační foto. | foto: Opel

RHJ International zvyšuje nabídku za podíl v Opelu o 25 milionů eur

  • 0
Belgická finanční skupina RHJ International se rozhodla navýšit cenovou nabídku v boji o podíl v německé automobilce Opel, který prodává americký koncern General Motors. Za 50,1 procenta akcií nyní nabízí v hotovosti 300 milionů eur, tedy asi 7,7 miliardy korun.

Rivalem společnosti RHJ International v boji o automobilku Opel je kanadský výrobce automobilových součástek Magna s ruským partnerem Sberbank.

Belgická společnost přidala ke své poslední nabídce z poloviny července 25 milionů eur. Kromě zvýšené cenové nabídky navíc RHJ požaduje méně peněz od německé vlády, která automobilce hodlá poskytnout záchrannou půjčku.

Oproti původní částce 3,8 miliardy eur splatné do roku 2014 stačí nyní belgické skupině o 600 milionů méně. Peníze by navíc splatila o rok dříve.

"RHJ uvedla již dříve, že se snaží přizpůsobit finanční aspekty svojí nabídky a bude se dál snažit zmenšit dopad na německé a evropské daňové poplatníky, aniž by musela propouštět více lidí nebo zmenšovat objem plánovaných investic," řekl agentuře Reuters tiskový mluvčí společnosti RHJ International. Jiné změny v nabídce společnost podle něj ale nepředpokládá.

Hlavně zachovat pracovní místa

Německá vláda chce výběr vítěze boje o Opel nechat plně v rukou koncernu General Motors. Kvůli slíbenému úvěru má ale na finální rozhodnutí poměrně velký vliv. Vláda Angely Merkelové slíbila poskytnout automobilce až 4,5 miliardy, pokud se jejím novým většinovým vlastníkem stane Magna.

Předminulý týden požádala společnost GM německou vládu o přesnější informace o nabízené pomoci, především kolik by vláda byla ochotná poskytnout automobilce v případě, že by se vítězem stala skupina RHJ.

Opel nyní přežívá jen díky překlenovacímu úvěru 1,5 miliardy eur, který mu poskytla německá vláda. Podle německých činitelů vydrží automobilce peníze do ledna.

Automobilka zaměstnává zhruba 25 tisíc lidí. Vzhledem k nadcházejícím volbám je hlavním zájmem německých politiků hlavně zachování co největšího počtu pracovních míst.

,