Už v průběhu soutěže, kdy nebyly veřejnosti známy výsledky, organizátoři mluvili především o překvapení v kategorii farmaceutických firem. Tu ovládla s největším náskokem Zentiva.
"Je překvapením, s jakým náskokem Zentiva zvítězila, protože na českém trhu působí řada velmi renomovaných nadnárodních farmaceutických společností. Čekal jsem proto, že hodnocení bude velmi těsné. Je vidět, že Zentivě se podařilo už v době, kdy byla v českých rukách, vybudovat silnou image, kterou si drží," říká předseda občanského sdružení RHODOS Jan Herzmann.
Podle něj není pro úspěch v soutěži, v níž tři sta náhodně vybraných top manažerů hodnotí pověst firem, rozhodující jen obrat nebo spokojenost zákazníků. Image je nutné dlouhodobě budovat, domnívá se.
V šesti z deseti vyhlášených kategorií, které se každý ročník trochu měnily, zvítězily nadnárodní společnosti. V abecedním pořadí Globus, Miele, Nestlé, Panasonic, Procter & Gamble a Telefónica. Z českých značek (i když se zahraničními vlastníky) získaly prvenství společnosti ČSOB, Kofola, Kooperativa a již zmíněná Zentiva.
Banky | Československá obchodní banka |
Pojišťovny | Kooperativa pojišťovna |
Výrobci a dodavatelé potravinářských výrobků | Nestlé Česko |
Výrobci a dodavatelé nepotravinářských výrobků | Procter & Gamble ČR |
Výrobci a dodavatelé nápojů | Kofola |
Výrobci a dodavatelé spotřební elektroniky | Panasonic |
Výrobci a dodavatelé bílé techniky | Miele |
Farmaceutické společnosti | Zentiva Group |
Obchodní řetězce | Globus ČR |
Telekomunikační společnosti | Telefónica ČR |