Švýcaři zničili hodinky za půl miliardy eur, aby zabránili poklesu ceny

  14:09aktualizováno  14:09
Švýcarský výrobce hodinek Richemont zničil v posledních dvou letech designové hodinky v hodnotě zhruba pěti set milionů eur. Firma prodávající luxusní zboží, která stojí za značkami jako Cartier nebo Montblanc, zpětně odkoupila od maloobchodníků neprodané časomíry, aby zabránila jejich prodeji za nižší ceny.
Zlaté hodinky Cartier

Zlaté hodinky Cartier | foto: archiv firmy

Likvidaci hodinek inicioval generální ředitel společnosti Richard Lepeu, než odešel do důchodu, s tím, že je to „výjimečné opatření za výjimečných okolností“, uvedl britský deník The Guardian.

Hodinky byly demontovány a recyklovány, přičemž nejnovější zásoby pocházely z divize specializovaných hodinářů, mezi něž patří například značky Piaget, IWC a Vacheron Constantin. Tentokrát se hodinky kupovaly z obchodů na evropských trzích.

Podle Financial Times je Richemont jedním z nejagresivnějších hodinářů, kteří stáhli zásoby z trhu, aby pomohli maloobchodníkům vypořádat se s nadbytečnými zásobami a zabránili výprodeji designových kusů. Cena hodinek Cartier začíná na zhruba třiceti tisících korun, ale dražší modely vyjdou i na víc než půl milionu.

Zpětný odkup zboží v tak velkém množství ovlivnil ziskovost skupiny. Zisk vzrostl v daném roce do 31. března o pět procent na 1,8 miliardy eur, což je výkon, který zklamal investory. Ti totiž společně s analytiky očekávali zisk ve výši 2,06 miliardy eur. Akcie reagovaly poklesem o pět procent na 93,90 libry (2 751 korun).

„Odkup hodinek pravděpodobně poškodí výsledky v závěrečné části roku,“ řekl analytik společnosti Kepler Cheuvreux Jon Cox s tím, že z dlouhodobého hlediska udělala společnost pravděpodobně správnou věc, alespoň pokud jde o hodinky. „Nicméně, načasovaní je vzhledem ke zotavování trhu s hodinkami nešťastné,“ dodal Cox.

Jak se vyrábějí luxusní hodinky (12/2017)

Autor:


Nejčtenější

Výplach na americké burze se přelévá do celého světa, do Česka také

Ilustrační snímek

Akcie ve Spojených státech zaznamenaly ve středu nejprudší denní propad za několik měsíců. Pokles cen zasáhl hlavně...

Zmetek, označil Ťok lokomotivy, které České dráhy koupily dvakrát dráž

Ilustrační snímek

Optikou ministra dopravy Dana Ťoka jsou lokomotivy Emil Zátopek zmetkem, který je nutné vrátit výrobci. Za...



Všichni chtěli spot ve stylu Air Bank, říká autor. Nově opisuje E.ON

Reklama na služby E.ON.

Jedni říkají, že jde o „vykrádačku“, jiní to tak nevidí. Spotů, které se inspirovaly populárními krátkými reklamami Air...

Šátek za tisíc dolarů vypadá jako ženské přirození, značka Fendi sklidila výsměch

Růžovou šálu Touch of Fur vyrábí italská módní značka Fendi

Italská značka luxusního oblečení Fendi pobavila svým kožešinovým šátkem mnohé uživatele sociálních sítí. Zejména jeho...

Mladí chtějí žít na dluh a mít hned to, na co rodiče šetřili, říká bankéř

Šéf Sberbank Edin Karabeg

Mileniálové si půjčují a jsou častěji ochotni jít do rizika než jejich rodiče, myslí si šéf české pobočky Sberbank Edin...

Další z rubriky

Musíme bránit USA, vysvětluje šéf Amazonu žízeň po tučné armádní zakázce

Jeff Bezos před raketou New Shepard

Desetimiliardová armádní zakázka s názvem JEDI je opředena tajemstvím a účast amerických firem na ní budí čím dál větší...

Mladí chtějí žít na dluh a mít hned to, na co rodiče šetřili, říká bankéř

Šéf Sberbank Edin Karabeg

Mileniálové si půjčují a jsou častěji ochotni jít do rizika než jejich rodiče, myslí si šéf české pobočky Sberbank Edin...

Česku ujíždí západní vlak. Nestíhá tempo inovací, kulhá na trhu práce

Ilustrační snímek

V konkurenceschopnosti Česká republika drtí Visegrád, ale selhává v pokusu dohánět země západní Evropy. Největší...



Najdete na iDNES.cz