Švýcaři zničili hodinky za půl miliardy eur, aby zabránili poklesu ceny

  14:09aktualizováno  14:09
Švýcarský výrobce hodinek Richemont zničil v posledních dvou letech designové hodinky v hodnotě zhruba pěti set milionů eur. Firma prodávající luxusní zboží, která stojí za značkami jako Cartier nebo Montblanc, zpětně odkoupila od maloobchodníků neprodané časomíry, aby zabránila jejich prodeji za nižší ceny.
Zlaté hodinky Cartier

Zlaté hodinky Cartier | foto: archiv firmy

Likvidaci hodinek inicioval generální ředitel společnosti Richard Lepeu, než odešel do důchodu, s tím, že je to „výjimečné opatření za výjimečných okolností“, uvedl britský deník The Guardian.

Hodinky byly demontovány a recyklovány, přičemž nejnovější zásoby pocházely z divize specializovaných hodinářů, mezi něž patří například značky Piaget, IWC a Vacheron Constantin. Tentokrát se hodinky kupovaly z obchodů na evropských trzích.

Podle Financial Times je Richemont jedním z nejagresivnějších hodinářů, kteří stáhli zásoby z trhu, aby pomohli maloobchodníkům vypořádat se s nadbytečnými zásobami a zabránili výprodeji designových kusů. Cena hodinek Cartier začíná na zhruba třiceti tisících korun, ale dražší modely vyjdou i na víc než půl milionu.

Zpětný odkup zboží v tak velkém množství ovlivnil ziskovost skupiny. Zisk vzrostl v daném roce do 31. března o pět procent na 1,8 miliardy eur, což je výkon, který zklamal investory. Ti totiž společně s analytiky očekávali zisk ve výši 2,06 miliardy eur. Akcie reagovaly poklesem o pět procent na 93,90 libry (2 751 korun).

„Odkup hodinek pravděpodobně poškodí výsledky v závěrečné části roku,“ řekl analytik společnosti Kepler Cheuvreux Jon Cox s tím, že z dlouhodobého hlediska udělala společnost pravděpodobně správnou věc, alespoň pokud jde o hodinky. „Nicméně, načasovaní je vzhledem ke zotavování trhu s hodinkami nešťastné,“ dodal Cox.

Jak se vyrábějí luxusní hodinky (12/2017)

Autor:

Nejčtenější

Kvůli kolapsu D1 ministerstvo zvažuje zakázat kamiony v levém pruhu

Odstavené kamiony blokovaly dálnici D1 poblíž obce Jiřice mezi Humpolcem a...

Ministr dopravy Dan Ťok viní z kolapsu dopravy na dálnici D1 především řidiče kamionů a dokonce ve spolupráci s policií...

Brněnský šinkanzen naráží na soláry, SŽDC neuhlídala ochranu rychlostní trati

Vysokorychlostní vlak Šinkanzen přijíždí na nádraží v Tokiu (duben 2016)

Správci železnic objevili při přípravě jednoho ze tří pilotních úseků vysokorychlostních tratí problémy s plánovanou...

ŘSD zkontrolovalo problematický úsek D1. O víkendu tu nebyl jediný dělník

Odstavené kamiony blokovaly dálnici D1 poblíž obce Jiřice mezi Humpolcem a...

Zástupci Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) zkontrolovali problematický úsek dálnice D1 u Humpolce, kde měla firma...

Stavbaři z problémového úseku D1 odstoupili od smlouvy s ŘSD

Silničáři a stavbaři se snaží zprovoznit všechny pruhy v kritickém úsek dálnice...

Firmy, které opravují nejdelší modernizovaný úsek dálnice D1 mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem, podle očekávání...

Problémový úsek D1 se rozšíří o jeden pruh, dokončí ho jiná firma

Kolony D1

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) kvůli zpoždění prací na opravovaném úseku D1 mezi Humpolcem na 90. kilometru a...

Další z rubriky

OBRAZEM: Svařák, Santa a ozdoby. Vánoční trhy najdete nejen v Evropě

Vánoční trhy v Moskvě (prosinec 2018)

Češi na adventních věncích brzy zapálí třetí svíčku a mnozí začínají plánovat výlety na vánoční trhy do zahraničí....

Omezování fosilních paliv nás bude stát téměř bilion dolarů, varují Norové

Norské ropné plošiny

Tlak na omezování fosilních paliv může Norsko připravit o majetek v hodnotě 800 miliard amerických dolarů. Vyplývá to z...

Méně stresu a vyhoření. Firmy zkoušejí čtyřdenní pracovní týden

Ilustrační snímek

Pro mnohé zaměstnance to zní jako utopie, světové firmy však čím dál tím víc experimentují se zaváděním čtyřdenního...

Najdete na iDNES.cz