Aero Vodochody, L39

Aero Vodochody, L39 | foto: MF DNES

Říman by prodal Aero Vodochody odděleně

  • 5
Minisr průmyslu Martin Říman se už dříve nechal slyšet, že není spokojen s průběhem privatizace Aero Vodochody. Příští týden má předložit vládě několik variant, jak prodej společnosti řešit. Ve hře je zastavení tendru i oddělený prodej.

Ministr Říman hostem iDNES - ZDE

O výrobce letounů L-159 a přistávací dráhu ve Vodochodech se ucházejí Slovácké strojírny, HTC Holding, Aero Kilcullen Consortium, Benson RPG, Český letecký průmysl, Eco-Investment, Oakfield a konsorcium firem PPF a J&T.

Těmto uchazečům Paroubkova vláda v srpnu umožnila přístup do účtů Aera, aby mohli provést hloubkovou kontrolu před podáním závazných nabídek.

Většinu zájemců ale na Aeru láká především jedna věc - a to letiště. Vzhledem k vytíženosti Ruzyně a stoupajícímu počtu přepravených klientů se totiž investice do letiště nedaleko Prahy jeví jako velice perspektivní. - více zde

To ale podle Římana znamená riziko, že by strojírenská část podniku mohla zaniknout. Jednou z variant pokračování tendru proto bude rozdělení firmy s tím, že nejprve by se prodávalo letiště. Pak by přišla na řadu strojírenská a vojenská část.

"Prodej komplikované strojírenské části společně s letištěm je tak trochu jako prodej bůčku s krkovičkou," komentoval ministr privatizaci v on-line rozhovoru se čtenáři iDNES (více zde). Dodal, že nedokáže odhadnout, kolik prodej letiště vynese, ale že zvolený model zřejmě k maximalizaci ceny nepovede.

,