Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Bankéře do tří let nahradí roboti. Klient prý bude mít víc osobní péče

  17:01aktualizováno  17:01
Umělá inteligence bude během tří let prvním zástupcem banky, na nějž zákazníci při péči o své finance narazí. Tvrdí to průzkum poradenské firmy Accenture. Čtyři z pěti bankéřů věří, že roboti budou znamenat revoluci ve způsobu, jakým banky sbírají informace i jak komunikují se svými klienty.

V noci uvidíte robota Knightscope K5 z dálky | foto: Knightscope

Umělá inteligence - technologie, která stojí za auty bez řidiče, drony nebo softwarem na rozpoznávání hlasu - se stane klíčovou i ve finančním světě. Spolu s dalšími „fintech“ inovacemi, jako je třeba blockchain používaný virtuální měnou bitcoin, změní v následujících letech tvář bankovnictví.

Studie Banking Technology Vision 2017 společnosti Accenture, která k tomuto závěru došla, čerpala z výpovědí 600 top bankéřů a téma konzultovala i s vědci a experty z oboru, píše CNBC.

Šéf České spořitelny: Digitální revoluce bude hluboká a přijde rychle

Více než tři čtvrtiny respondentů průzkumu si myslí, že díky robotům se zjednoduší uživatelské prostředí, což bankám umožní vytvořit lepší „lidskou“ zákaznickou zkušenost.

„Obrovským paradoxem je, že si lidé myslí, že kvůli technologiím bude bankovnictví čím dál víc zautomatizované a méně personalizované. Ve skutečnosti ale bude o dost víc zaměřené na jednotlivé klienty,“ podotýká spoluautor studie Alan McIntyre.

„Lidé budou mít pocit, že je banka zná o moc lépe. Umělá inteligence v bankovnictví v mnoha ohledech dá zákazníkům znovu pocit, který měli, když tu pracovalo víc lidí,“ doplnil.

Na soukromí záleží

Jako hlavní výhodu využití robotické inteligence v uživatelském rozhraní považuje 60 procent oslovených možnost provádět datové analýzy. Naopak mezi největšími výzvami bylo zachování soukromí dat. Problémem by také mohlo být to, že mnoho lidí v bankovnictví stále preferuje kontakt s člověkem.

Studie také tvrdí, že zatímco počet lidských kontaktů na bankovních pobočkách nebo po telefonu klesá a bude klesat dál, kvalita a důležitost kontaktu s živým člověkem vzrostou.

„Roboti“ berou místa už i právníkům. Smlouvy kontrolují rychleji a lépe

„A co z toho budou mít bankéři? Přístup k mnohem lepším informacím, což jim umožní líp porozumět našim potřebám, a dávat tak lepší rady,“ míní McIntyre.

Finanční poradenství je považováno za jednu z oblastí, kam je pro technologické inovace obtížné proniknout.

„Bankovní poradenství je velmi nákladné. Umělá inteligence může pomoct řídit data a „změřit“ poradenství dosud nevídaným způsobem,“ říká vysoce postavený manažer Deutsche Bank Roberto Mancone.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Fronty jsou typické také pro prodejny firmy Apple ve chvílích, kdy startuje...
Reklamní průmysl zuří. Apple přestal sdílet historii prohlížení uživatelů

Při příležitosti aktualizace operačního systému a vyhledávače Safari udělala minulý měsíc společnost Apple důležitý krok k ochraně soukromí uživatelů....  celý článek

Ilustrační snímek
„Chipsokalypsa" děsí Novozélanďany, déšť zničil pětinu úrody brambor

Chipsokalypsa či bramborogeddon. Situace kolem nedostatku smažených lupínků už na Novém Zélandu dosáhla takových rozměrů, že pro ni vznikly speciální názvy....  celý článek

(Ilustrační snímek)
Kanada hlásí první střet letadla s dronem, letěl 450 metrů nad zemí

Kanadská vláda ohlásila první kolizi dronu s komerčním letadlem v zemi. Nehoda se obešla bez zranění a letadlo bezpečně přistálo na letišti, uvedla televize...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.