Zatímco běžné nákupy jsou zcela v područí žen, u větších nákupů se role vyrovnávají. Převaha žen ale zůstává patrná i v těchto případech, uvádí společnost v tiskové zprávě.
Ženy uvedly, že ve 40 % případů rozhodují o koupi samy. Společná rozhodnutí pak manželé u větších nákupů dělají ze 35 %. Ženy mají na investice domácnosti velký vliv. Rozhodují o nábytku, spotřebičích i dalším vybavení.
Přesto ale mužům zůstává oblast, do které se jim ženy příliš nepletou. Elektronika. Tu bílou jako ledničky, pračky či myčky sice vybírají samy, technologie ale patří mužům.
I z tohoto důvodu se v poslední době mění přístup reklamních agentur k ženám. Se stereotypem hospodyňky v zástěře už ne vždy vyjdou. Přibývá rovnocenných spotů a v reklamách se objevují nezávislé ženy. - více zde
O tom, kdo dnes rozhoduje o nákupech, se však odborníci neshodnou. Zatímco podle Marcely Zamazalové je rozhodování a plánování toho, co nakoupit, stále převážně mužskou záležitostí, podle marketingového odborníka Jiřího Mikeše je to naopak. "O většině nákupů rozhodují ženy," tvrdí.- více zde
Podle GE Money to ale nejsou ony, kdo většinou uzavírají úvěrové smlouvy. Muži vydělávají více, a pokud se domácnost rozhodne si na investici do domácnosti půjčit, jsou to právě muži, kdo se svým podpisem za úvěr zaručují.