Rohlík posiluje prémiové produkty v portfoliu. Už dříve uvedl třeba výrobky Marks & Spencer, přírodní kosmetiku Manufaktura a další. Teď v krátké době za sebou rozšíří rychle rostoucí segment kávy a spustí spolupráci se značkou Alnatura.
Má jít o oboustranně výhodnou symbiózu, na „lidového“ zákazníka ale necílí, protože nabídne jen kávové kapsle prémiových deseti káv včetně jedné bezkofeinové, která v prodejích rychle roste.
Spolu s nákupem káv a jejich doručením do 120 minut nabídne e-shop i možnost odběru použitých kapslí. „Myslíme na všechny kompatibilní kapsle, které jsou z hliníku, takže je určitě možné, že přijmeme do recyklace i konkurenční výrobky,“ upřesnila ředitelka marketingu Nespresso Andrea Petrová.
V dalších zemích, kde největší tuzemský potravinářský e-shop působí, tedy v Rakousku a v Maďarsku, tyto kávy v nabídce nebudou.
Češi spotřebovali nejvíc jídla v historii. Snědli o 7 kg víc než předloni |
Šéf marketingu Rohlíku Olin Novák dodává, že další unikátní spolupráce s velkými značkami je na spadnutí. „Rosteme rychleji než kdokoliv jiný, je proto je pro nás snadnější tyto spolupráce navazovat. Místo toho, abychom chodili za partnery a přesvědčovali je, tak oni chodí za námi a chtějí si u nás zalistovat své portfolio,“ říká Novák.
Od příštího týdne bude v nabídce přes 300 výrobků značky Alnatura. kromě biokosmetiky zahrne i chlazený a mražený sortiment potravin této značky.
Rohlík letos útočí na 8 miliard korun obratu za celý rok, který byl pro online retailery velmi hektický. Oproti loňskému roku obrat vyrostl o zhruba 80 procent, což je zhruba o deset procent víc než dosahoval meziroční obrat v minulých letech. „Kategorie kávy u nás roste 1,5x rychleji než celkový obrat našeho online supermarketu,“ dodal šéf marketingu Novák.
Online prodejci potravin letos vycítili větší šanci ukrojit si větší podíl na trhu a přinášejí zákazníkům více novinek. Rohlík například nedávno spustil vlastní nářezové centrum, v rámci něhož krájí uzeniny a sýry na váhu. Podobným směrem vykročil také hlavní rival Košík, který však krájené výrobky zahalil do svého privátního brandu. Rohlík jde navíc cestou expanze v zahraničí. Vstoupil už do Maďarska, Rakouska a Bulharska.
Také Košík rozvíjí zajímavé spolupráce. Letos v červnu spojil síly s obchodním řetězcem Kaufland, když zalistoval zhruba 600 vybraných produktů z řady jeho privátních značek. Německý řetězec zkoušel prodávat jídlo online v domovské zemi, ale nebyl v tom úspěšný.
„Naši vlastní zaměstnanci rozváželi jídlo. Došlo nám ale, že Němci mnohem raději nakupují přímo v obchodech a na rozdíl od Čechů online služeb příliš nevyužívají,“ uvedl šéf Kauflandu v ČR Stefan Hoppe.