náhledy
Ropovod Družba na hranici se Slovenskem na řece Moravě u Hodonína.
Autor: Petr Večeřa, MF DNES
Čerpací stanice ropovodu Družba ve Velké Bíteši
Autor: Petr Večeřa, MF DNES
V podniku Mero spravují ropné rezervy České republiky(18. července 2012, Nelahozeves).
Autor: Petr Topič, MAFRA
V podniku Mero spravují ropné rezervy České republiky(18. července 2012, Nelahozeves).
Autor: Petr Topič, MAFRA
Čerpací stanice pro náklad kamionů v podniku Čepro, který spravuje produkty a produktovody z ropy (18. červenca 2012, Praha)
Autor: Petr Topič, MAFRA
V podniku Čepro spravují produkty z ropy a produktovody, kterými putují přes celou ČR (18. července 2012, Předonín).
Autor: Petr Topič, MAFRA
V podniku Mero spravují ropné rezervy České republiky. Na snímku jedno z vyústění ropovodu Ingolstadt (18. července 2012, Nelahozeves).
Autor: Petr Topič, MAFRA
Stavba části ropovodu IKL, který má zajišťovat energetickou nezávislost ČR. Začíná v bavorském Vohburgu, kde je napojen na evropský ropovod TAL (z přístavu Terst v Itálii). Německem IKL vede jižně od Řezna, pak se stáčí na sever a do České republiky vstupuje u Rozvadova. Prochází přes Tachovsko (Plzeňský kraj), kolem Krušovic (Středočeský kraj), až do Centrálního tankoviště ropy (CTR) v Nelahozevsi. Odtud putuje ropa buď samostatnou ropovodní propojkou do Kralup, případně ropovodem Družba do Litvínova. Právě díky IKL Česká republika po více než 30 letech získala alternativní zásobovací trasu schopnou zastoupit východní ropovod Družba. Na snímku pokládání samostatného potrubí z CTR do Kralup, což umožňuje zásobování Kralup ropou z IKL.
Autor: MERO
Ilustrační snímek
Autor: AP