Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Zmrazili nám účty v Británii, stěžuje si prokremelská tisková agentura

  13:37aktualizováno  14:34
Ruské tiskové a televizní společnosti Rossija segodňa, známé i pod zkratkou RT podle dřívějšího názvu Russia Today, byly v Británii zmrazeny všechny bankovní účty, a to bez možnosti odvolání proti tomuto rozhodnutí. Oznámila to šéfredaktorka Margarita Simoňjanová, podle které je to útok na svobodu slova.

Mediální skupinu Rossija segodňa financuje Kreml. | foto: Profimedia.cz

RT je zaměřena na propagaci politiky Kremlu v zahraničí. Agentura TASS dala uzavření bankovních účtů do souvislosti s prohřešky stanice vůči britským pravidlům vysílání, sama stanice tvrdí, že jí britská banka důvody svého postupu neobjasnila.

„Zavřeli nám účty v Británii. Všechny účty. Proti rozhodnutí se nelze odvolat. Ať žije svoboda slova!“ napsala na Twitteru Simoňjanová. Uvedla, že nezná důvody, později však portálu RBK naznačila, že to může být součást nových britských sankcí proti Rusku. Přesto RT doufá, že se jí činnosti v Británii podaří zachovat.

„Zdá se, že Londýn při odchodu z Evropské unie ponechal v Evropě své závazky ohledně svobody slova. Jak se říká, do nového života se musí vstoupit bez škodlivých zlozvyků,“ poznamenala na Twitteru mluvčí ruské diplomacie Marija Zacharovová.

Ruská agentura TASS v této souvislosti připomněla, že britský regulátor Ofcom odhalil v několika programech RT porušení britských pravidel vysílání. Například v dokumentu o ukrajinských uprchlících shledal porušení zásady objektivity. Další výhrada se týkala pořadu o odhalování pravdy, podle kterého britská televize BBC v reportáži o použití chemických zbraní v Sýrii zinscenovala jeden z okamžiků tragédie a také v jednom interview zaměnila napalm za chemické zbraně. Podle regulátora RT zveličila význam vyšetřování těchto nepřesností, a tím uvedla diváky v omyl.

Sama stanice na svém anglickém webu uvedla, že zavřeny byly její konta v britské bance The National Westminster Bank, která „po pečlivém zvážení“ informovala britskou odbočku RT, že napříště nebude jejím klientem, a to bez dalšího vysvětlení. Jen s dovětkem, že rozhodnutí se týká celé skupiny Royal Bank of Scotland Group a nepodléhá diskusi.

Vztahy mezi Moskvou a Londýnem jsou napjaté kvůli Sýrii a Ukrajině. Šéf britské diplomacie Boris Johnson minulý týden rozhněval Rusko výzvou k veřejnosti, aby před ruským velvyslanectvím protestovala proti ruským náletům na syrské město Aleppo.

Televize Russia Today vznikla v roce 2005 a od prosince téhož z roku vysílá z Moskvy po 24 hodin denně v angličtině. Od počátku je šéfredaktorkou stanice Simoňjanová. V Británii vysílá RT UK z londýnského studia od konce října 2014.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Prezident USA Donald Trump při projevu o strategii pro Afghánistán na základně...
Trump zakázal firmě podporované Čínou nákup amerického výrobce čipů

Administrativa amerického prezidenta Donalda Trumpa zablokovala akvizici firmy Lattice Semiconductor. Výrobce čipů a­ polovodičů z Oregonu se měl stát součástí...  celý článek

Muslimka se modlí v mešitě ve filipínském Paranaque během prvního dne postního
Rovnost ženám při dědění majetku. Tunisko se chystá zrušit diskriminaci

Jen kvůli svému pohlaví přicházejí ženy v Tunisku o majetek po příbuzných. Oproti svým bratrům dostanou ženy z dědictví mnohem menší část, ve většině případů...  celý článek

Britský větrný park Beatrice.
Britský vítr knockoutoval jádro. Proud z větrníků vyjde o dost levněji

Britové to budou mít těžší s obhajobou dostavby jaderné elektrárny Hinkley Point. Budou muset lidem vysvětlovat, proč mají za energii z jádra platit podstatně...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.