Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Finančník Komár si v Česku otestuje obchody s kosmetikou pro Araby

  5:00aktualizováno  5:00
Před několika měsíci prodal část svého podílu ve společnosti Mediaresearch, která provozuje měření televizní sledovanosti, globálnímu obrovi Nielsen. O to více se nyní Vladimír Komár, někdejší spolumajitel TV Nova, chce položit do podnikání s kosmetikou v rámci značky Dermacol, která mu od roku 2003 patří.

Finančník Vladimír Komár | foto:  Tomáš Krist, MAFRA

Dermacol v nedávné době otevřel tři vlastní obchody s kosmetikou ve třech pražských obchodních centrech. Na oživení značky najal známé ženské tváře, například biatlonistku Gabrielu Soukalovou, modelky a moderátorky Ivu Kubelkovou či Petru Kuchařovou.

„Vlastní obchody i s marketingem okolo představovaly investici kolem 15 milionů korun. To pro Dermacol není málo, ale chci zkusit značku dál posunout,“ popisuje Vladimír Komár v obsáhlém rozhovoru pro MF DNES.

Cílem podle něj není zaplavit vlastními obchody český trh, ale připravit fungující koncept na „vývoz“. „Každý z pražských obchodů je jiný. Ten v Quadriu na Národní třídě má 60 metrů, v Palladiu 90 metrů čtverečních. Na Chodově je to kiosek. Chci si vyzkoušet všechny možné koncepty,“ dodává někdejší spolužák z Matematicko-fyzikální fakulty UK a později i společník miliardáře Jiřího Šmejce. Společně svého času ovládali významný podíl v TV Nova.

V Česku a na Slovensku dohromady prý nechce více než deset obchodů. „Už bych příliš konkuroval svým odběratelům a těm by se to asi nelíbilo, cílem je ale zahraničí,“ vysvětluje. Podle něj má Dermacol, v minulém století spojený hlavně s filmovým make-upem, ve světě stále velmi dobrý zvuk a toho chce podnikatel využít.

„Moji bohatí obchodní partneři z Blízkého východu by do toho šli, ale neví jak. Zjistil jsem, že když přijdu s konceptem, všechno jim připravím, vlastně jim dám manuál na obchod, tak všechno zaplatí,“ říká Komár a odkazuje na styky v Dubaji, ale také třeba v Egyptě. Obchody v Česku jsou pro něj tedy zejména takový testem.

„Zde vlastní distribuci nepotřebuji, ale v zahraničí ano,“ říká. Obchody by pak Arabům, ale i dalším prodával ve formě franšíz. Firma si zatím podle něj vede dobře, tržby jí v roce 2014 vzrostly asi na 350 milionů korun, zatímco v roce 2013 to bylo jen 248 milionů, a vymanila se ze ztráty. Pomohly jí zejména nové a dražší produkty.

Korunní bojuje o místo na trhu

Na druhé straně se Komár dál snaží prodat svou další velkou společnost a tou je Karlovarská Korunní. Tradiční výrobce minerálních vod s tržbami přes 400 milionů na trhu bojuje o marže i o pozice v řetězcích. „Situace na trhu je obtížná a platí, že firma je na prodej. Ale aktuálně žádná vážná jednání neprobíhají,“ říká Komár.

Komár a jeho skupina Alphaduct ovládá několik firem se souhrným obratem kolem miliardy korun. Kromě Dermacolu, Karlovarské Korunní je to již zmíněný podíl v technologické společnosti Mediaresearch. Firma se nově bude jmenovat Nielsen Admosphere. Komárovi také patří společnost Axigon, která funguje jako obchodní aliance pro drobné podnikatele.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Logo Účtenkovky tvoří barevná písmena na bílém podkladu
Účtenkovka zlobí. Skenování moc nefunguje a hráčům se do přepisování nechce

Už je to více než dva týdny, co se rozjela účtenková loterie. Cestu k hlavní ceně milion korun, autu či dalším peněžním výhrám však lidem ztěžují problémy s...  celý článek

(Ilustrační snímek)
KOMENTÁŘ: Podnikatelé mají papírování plné zuby, to sdílené ekonomice nahrává

Sdílenou ekonomiku lze vnímat jako přirozenou reakci na přeregulovanost některých odvětví na trhu. Její potenciál je obrovský. Stávající hráči na trhu si...  celý článek

Kromě posilování prodejů v maloobchodu zrychlily v létě prodeje plechovkových...
Pivo v plechovkách stále roste. Prodalo se ho až o 80 procent víc než loni

Obliba piva z obchodních řetězců, a zejména toho plechovkového, dál roste v neprospěch moku prodávaného v hospodách. Potvrzují to odhady Českého svazu pivovarů...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.