ČEZ poškodil naše jméno. Chceme zpátky do soutěže, říká šéf Arevy

  1:20aktualizováno  1:20
Francouzská firma Areva byla vyřazena ze soutěže o dostavbu Temelína. Podle jejího šéfa Luca Oursela neoprávněně. Jejich nabídka podle něj odpovídala zadaným kritériím. Rozhodnutí o vyřazení bylo podle něj nespravedlivé a obává se o poškození pověsti firmy. O svá práva chce bojovat až u soudu.

Výkonný ředitel francouzské společnosti Areva Luc Oursel | foto: Profimedia.cz

"Vy si umíte představit, že by firma jako Areva neodpověděla podle zadaných kritérií?" ptá se výkonný ředitel francouzské společnosti Areva Luc Oursel v rozhovoru s MF DNES.

Kromě vyloučení ze soutěže na dostavbu Temelína ho udivuje i chování českých úřadů. Je si jist, že nabídka Arevy odpovídala požadavkům a že jí vyloučení kazí pověst na celém světě. "Chování ČEZ se dost liší od tendrů v mnoha jiných zemích," říká Oursel ve 30. patře sídla firmy v pařížské čtvrti La Défense a vyjmenovává soutěže, kterých se Areva účastní od Indie přes Jižní Afriku po Finsko a Británii.

Kritiku, že ze sta kritérií nevyplnili osm dle zadání, rázně odmítá a tvrdí, že s nimi tyto body nikdo neprobíral. "Nedostali jsme příležitost naši nabídku vysvětlit. V červenci 2012 jsme odevzdali nabídku, to je 22 tisíc stran, po dvou měsících jsme dostali asi 12 otázek na upřesnění, ovšem žádná z nich se netýkala tohoto tématu. Komunikace s ČEZ byla velmi omezená," říká Oursel.

"To je poprvé, co jsme v takové situaci," dodává šéf firmy, která se podílí na provozu 360 ze 440 reaktorů na světě. ČEZ jí prý kazí pověst zrovna v době, kdy se má Areva účastnit soutěže v Polsku. Firma se bude bít i u soudu, pokud nenajde dovolání u antimonopolního úřadu.

V pondělí ČEZ vydal předběžné hodnocení dvou zbylých uchazečů o zakázku, zatím vedou Američané před Rusy (více čtěte zde).



Nejčtenější

Všichni chtěli spot ve stylu Air Bank, říká autor. Nově opisuje E.ON

Reklama na služby E.ON.

Jedni říkají, že jde o „vykrádačku“, jiní to tak nevidí. Spotů, které se inspirovaly populárními krátkými reklamami Air...

Šátek za tisíc dolarů vypadá jako ženské přirození, značka Fendi sklidila výsměch

Růžovou šálu Touch of Fur vyrábí italská módní značka Fendi

Italská značka luxusního oblečení Fendi pobavila svým kožešinovým šátkem mnohé uživatele sociálních sítí. Zejména jeho...



Z prošlého jídla a miliard much udělali dva Britové v Jižní Africe byznys

Od roku 2008, kdy firma vznikla a přijala první zaměstnance, se jejich počet...

Miliardy much a hnijící jídlo jsou pro bratry Jasona a Davida Drewovy z Velké Británie jádrem podnikání. V Jižní Africe...

Mladí chtějí žít na dluh a mít hned to, na co rodiče šetřili, říká bankéř

Šéf Sberbank Edin Karabeg

Mileniálové si půjčují a jsou častěji ochotni jít do rizika než jejich rodiče, myslí si šéf české pobočky Sberbank Edin...

Mileniálové všech zemí, spojte se. Mladá generace se odvrací od kapitalismu

Socha Karla Marxe v německém Trieru

Popularita kapitalismu mezi mladými Američany klesá. Přibližně polovina z nich by raději žila v socialistické zemi,...

Další z rubriky

Zmrzlina, nebo sex? Sexistické prasátečko odmění urážlivé reklamy

Reklama na zmrzlinu v soutěži Sexistické prasátečko 2018.

V posledním ročníku ankety to vypadá, že zmrzlina i víno svádí k sexismu. Na víno zve blondýna ve vířivce, růžový...

Bez plastů se jídlo zkazí o týden dřív. Bioplast stojí čtyřnásobek

Síťka na vaše pomelo s plastovým úchytem. Přece nebudete riskovat, že vám...

Řetězce restaurací a supermarketů se pod tlakem aktivistů a politiků zbavují jednorázových obalů. U potravin to ale tak...

Unikátní láhve Pilsner Urquell zdobí data a přípitky. Pomohou vozíčkářům

Po obvodu každé z láhví pro charitativní aukci na iDNES.cz je vybroušeno sto...

Skláři z Vysočiny vytvořili deset unikátních designových láhví pro Plzeňský Prazdroj. V prosinci půjdou do tradiční...



Najdete na iDNES.cz