Rozpadlé silnice i pokuty ve Francii. Odpovídá šéf Česmad

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 13. října 2016 do 13:30

OTÁZKA: Vztah dopravce a zákazníka (pro dopravce je to většinou spedice) je samozřejmě smluvní. Vzhledem k požadavkům Francie na plnění jejich zákonných předpisů, které jsou nesmyslné a nesplnitelné hlavně z důvodů nesmyslně nízkých cen za dopravu z Francie, kdy plně naložený kamion jede i za 12-15 Kč/Km s importem z Francie ven. Nebylo by od věci stanovit minimální cenu přepravního výkonu tak aby bylo možné jejich předpisy dodržovat?? To by se potom Francouzští exportéři velmi rychle zasadili o zrušení tohoto nesmyslného nařízení. anonym
OTÁZKA: dovolím si položit ještě jeden dotaz. Kamiónová doprava za poslední roky rostla především díky chování zákazníků ve vzrůstající ekonomice EU. Oproti jiným způsobům přepravy je navíc levná a flexiblilní. Opatření Francie proto vnímám nejenom jako ochranu vnitřního trhu Francie ale i jako krůček k protlačení jiných způsobů přepravy. Dokážete nastínit střednědobý vývoj trhu kamiónové dopravy v EU? A ještě poslední otázka: Jaký vliv podle Vás bude mít na trh kamiónové dopravy rozvoj samořídících kamiónů? Děkuji Petr Mokroš
OTÁZKA: Dobrý den, "vynucování" minimální mzdy ve státě kde provádím práci je přeci naprosto logická věc. Vykonávám činost ve státě tak musím dodržovat pravidla a zákony danného státu. To je to samé jako kdybych zaměstnával například Vietnamce a platil jim minimální Vietnamskou mzdu.... Proto nechápu proč se najednou zvedla tato vlna nevole dodržovat zákony. Proč tedy autodopravci nezaplatí minimální mzdu ? Sice to zvedne náklady, ale ty budou na stejné úrovni jako mají autodopravci například ve Francii atd... Tomáš Kuba
OTÁZKA: Dobrý den, nepřijde Vám, že státy FR, IT, DE tímto způsobem bojují za svůj trh, ale naše vláda jen přikyvuje a slepě plní požadavky EU? Delší dobu sleduji vývoj v daném problému "Loi Macon, MILOG".., ale přijde mi, že veškerá snaha naší politické sféry končí vyjádřením pro média. Cítíte od někoho z politiky snahu opravdu něco řešit a pomoci? Zdeněk
OTÁZKA: Dobrý den , proplácí řidičům škody pojišťovny nebo Francouzský stát, kterou jim působí neintegrovatelní ? nebo jedou šoféři na vlastní riziko a že jednou budou mít kromě škody na kamionu i zaťatou sekyru v hlavě ? Jan Zahradnik
OTÁZKA: Děkuji za odpověď, takže když bude můj zaměstnanec ve Francii jezdit např. 5dní v měsíci tak by měl mít pracovní smlouvu na 32400,-Kč za FR + ještě zbytek mzdy za jízdy v jiných zemích nebo ČR? a dle čeho to budou kontrolovat, když je to každý měsíc u každného řidiče jiné? Na tranzit přes FR tedy stačí česká mzda, např. při jízdě do ES? děkuji Michal S. Michal
OTÁZKA: Cesmad je neziskova lobby organizace, v cem je Vojtech Hromir jiny nez jeho predchudce, ktery mel povest znacneho prospechare? Zdenek
OTÁZKA: Pane Magistře, mám dvě otázky. A) týká se dorovnání mezd jen řidičů, nebo i ostatních pracovníků v dopravě, např. Váš osobně? B) uvazujete v současné době o podobném opatření, tedy že byste francouzským řidičům na našem území poměrnou část mzdy sebrali? Děkuji Boris
OTÁZKA: Pokut za přespání v kamionu? :))) máte ještě nějaké další perličky? Tomáš Martinec
OTÁZKA: Jedna věc je nesmyslnost pokut, druhá fakt, že čeští řidiči mají v tuzemskou nízkou mzdu, takže se nedivím, že utíkají do zahraničí. Pavel
OTÁZKA: Dobrý den, jak velký problém pro české dopravce může být zvýšení platů řidičů na úroveň běžnou v Německu či Belgii. Nemyslíte, že je vhodné aby se trh trochu pročistil i s ohledem na nedostatek řidičů? Děkuji Petr Mokroš
OTÁZKA: Kolik hrozí pokuta ve Francii a kolik v Německu? Je to pevně daný? Hloch
OTÁZKA: Dobrý den, těch 135 eur pokuty o kterých se psalo... Můžou se pokuty stupňovat nebo je tohle max. hranice. Co kdybyste prostě tuhle celou absurditu ignorovali? Hrozí něco horšího než pokuta? Protože platit pokuty je pořád asi levnější řešení než navyšovat mzdy. Martin Pokorný
OTÁZKA: O kolika případech udělených pokut víte? Četl jsem jen o té, co psal idnes. Iwan
OTÁZKA: Dobrý den, premiér dnes řekl, že vynucování minimální mzdy v Německu nebo ve Francii může zaměstnance v dopravě vytlačovat ze zaměstnaneckého poměru do pozice OSVČ - je to podle vás řešení, ke kterému firmy přistoupí? Podle premiéra se totiž požadavek na minimální mzdu vztahuje jen na zaměstnance, nikoli na OSVČ. Dušan S.
OTÁZKA: Dobrý den, jak se mohou proti současné situaci ohledně minimální mzdy ve Francii bránit dopravní firmy? Všichni zatím čekají, co bude, ale česká vláda evidentně nic moc nedělá. Co byste jim doporučil? Děkuji za odpověď, Jindra, Olomouc Jindra
OTÁZKA: Dobrý den, jsem dopravce s několika dodávkami, jezdím přes nebo do FR, ale i po FR pravidelně, nevím jak se teď zachovat co se týká zákona ve FR, chtěl bych mít vše v pořádku, aby mi nehrozila pokuta, ale ještě mi nikdo nebyl schopen říct jak to ve skutečnosti udělat, jak upravit mzdu, když řidič není celý měsíc ve FR, ale jezdí i do ostatních zemí EU a co všechno musím mít v pořádku, aby nebyl problém. Ještě mám jeden dotaz - pokud budu členem Česmadu, bude mi poskytnuta nějaká právní ochrana nebo poradenství i v této oblasti? Přemýšlím totiž o členství. děkuji Michal S. Michal

Upozornění

Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.