Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Rozvojová banka povede deset programů

  12:45aktualizováno  12:45
Deset projektů na podporu drobného a středního ponikání, které vláda Miloše Zemana schválila minulé pondělí, bude spravovat Českomoravská záruční a rozvojová banka. Pět celoplošných programů je v kompetenci ministerstva průmyslu a obchodu, nad pěti určenými pro regiony dohlíží ministerstvo pro místní rozvoj. Oproti letošku je platnost nových programů prodloužena do roku 2004. Z nabídky zmizely programy Kapitál a Pojízdná prodejna, protože o ně nebyl mezi podnikateli dostatečný zájem.

Podnikatelé budou moci o příspěvky na úroky z úvěrů žádat do 12 měsíců po uzavření úvěrové smlouvy. Dosud byla lhůta šestiměsíční.

U regionálních programů, které mají v podmínkách zvyšování počtu zaměstnanců podporované firmy, musí zaměstnavatelé zvýšený stav udržet po dobu tří let.

Ke jedné ze změn dochází v programu Kredit, kde z důvodů zájmu klientů o nižší úvěry byla maximální poskytovaná částka snížena z deseti na tři miliony korun.

Generální ředitel ČMZRB Ladislav Macka uvedl, že banka bude mít pro příští rok k dispozici asi o 200 milionů korun méně než letos. Od ministerstva průmyslu dostane banka 1,1 miliardy korun, další peníze poplynou z úroků a prostředků PHARE.

Letošní hospodaření banky skončí se ziskem přes 300 milionů korun, sdělil dále Macka. Představenstvo navrhne, aby zisk byl použit pro navýšení základního jmění a posílení stability ústavu.

"Během posledních deseti let se vytříbil názor na drobné podnikání, lidi lépe odhadnou zda podnikat, nebo ne," zhodnotil Macka. "Prostor se vyčistil od mylných představ o podnikatelích a zlepšily se podmínky věřitelů."

Nová politika ministerstva průmyslu a obchodu má přispět ke zlepšení konkurenceschopnosti podniků vůči Evropské unii, zvýšení podílu malých podniků na výkonu ekonomiky a usnadnění vstupu do maloobchodních řetězců.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

DM drogerie (ilustrační snímek)
Drogerie dm příští rok spustí internetový obchod. Prodeje táhne bio

Drogerie dm, největší evropská síť s drogistickým zbožím, spustí v příštím roce v Česku internetový obchod. Firmě se v tuzemsku daří, za poslední rok zvýšila...  celý článek

To není pečené kuře, to je dort potažený marcipánem.
Koblihy, pečené kuře i zapomenuté klíče. Pražský startup sází na pohodlnost

Startup DoDo letos začal spolupracovat s fastfoodovým řetězcem KFC a povedlo se jim to, co nikomu předtím – rozvážet jídlo i s přípravou do 30 minut od...  celý článek

Distribuční centrum pro e-shop Lidlu v Plzni.
E-shop Lidlu navštívilo 700 tisíc lidí, nejvíce kupovali oblečení a nářadí

E-shop Lidlu navštívilo první týden fungování 700 tisíc lidí. Kolik lidí koupilo zboží, ale firma neuvedla. Největší poptávka je po oblečení. Po Lidlu a Tesku...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.