Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Celá dálnice D1 bude opravená v roce 2021, slíbil v Rozstřelu šéf ŘSD

  17:08aktualizováno  29. března 13:45
Na Ředitelství silnic a dálnic směřuje kritika za velký počet stavebních uzavírek, které komplikují dopravu. Nejen na to, jak rychlé a efektivní jsou rekonstrukce a stavby tuzemských silnic, odpovídal v pořadu Rozstřel ředitel ŘSD Jan Kroupa.

I přes zvýšenou aktivitu na českých silnicích se stále nedaří dodržovat harmonogram některých oprav. Například první česká dálnice D1 mezi Prahou a Brnem se bude kvůli protestům ekologů opravovat o rok déle a celá komunikace spojující obě metropole bude zmodernizovaná v roce 2021. 

Problémem jsou podle Kroupy stavební povolení, zejména odvolání u soudů ze stran různých občanských sdružení. „V nich se opakují důvody žalob a rozkladů,“ vysvětluje zdržení Kroupa. Řidičům se omluvil za komplikace spojené s opravami, jež budou na dálnici D1 probíhat v následujících měsících.

Fotogalerie

Příjemnější zprávou je pro ředitelství vývoj na nedávno otevřené dálnici D8, kterou kvůli nestabilitě podloží estakády u severočeských Prackovic plánují silničáři zabezpečit pomocí vstřikování betonu do podloží dálnice. Měření po zimě nicméně ukázala, že svah u nové dálnice je klidný. „V současné době došlo k ustálení svahu a momentálně tam není nutné vstupovat,“ uvádí Kroupa.

Část dálnice D3 u Tábora chce ředitelství dostavět do konce roku. Jde o úsek dlouhý 400 metrů, odhad nákladů je 25 milionů Kč bez DPH. Vlastníkům pozemků, z nichž někteří se soudili se státem, navrhlo ŘSD odškodnění téměř 20 milionů. Úřad návrh řešení oznámil ve středu.

D3 má spojit Prahu s Českými Budějovicemi a rakouskými hranicemi. Tam se napojí na rakouskou rychlostní silnici S10. Dálnice D3 by měla měřit zhruba 170 kilometrů, nyní je v provozu asi 50 kilometrů.

Podle Kroupy jsme ve velkých projektech na úrovni Německa

Kroupa v Rozstřelu vyjádřil své přání, aby silniční a dálniční síť v České republice byla co největší. Uvedl také, že vláda již schválila strategii a vymezila základní síť, která by měla být postavena do roku 2030. 

„Troufnu si tvrdit, že v zásadních dopravních projektech jsme na úrovni Německa,“ prohlásil Kroupa. V nich jde podle něj zejména o čas a zhotovitelé dostávají v případě nedodržení termínu sankce.

Spousta dotazů od čtenářů iDNES.cz se týkala množství stavebních uzávěrek na dálnicích v Česku. „Bohužel neexistuje technologie oprav silnic, aniž by je provázely uzávěrky,“ reagoval Kroupa. „Snažíme se uzavírat v době, kdy omezíme co nejméně řidičů, ale na dálnici D1 je to téměř nemožné.“ 

Autor:



Nejčtenější

Prodavači jsou dražší než vysokoškoláci. Anomálie však dlouho nevydrží

(ilustrační snímek)

Současný trh práce zažívá anomálie v odměňování. Kdo hledá práci, může si u dané firmy říct víc, než mají stávající...

Kaufland na pranýři. Zákazníci si stěžují na chybějící zboží i dlouhé fronty

(Ilustrační snímek)

Kaufland prožívá těžké období. Na jedné straně se snaží otočit vnímání lidí, že je „jen levný“, na druhé straně bojuje...



Problémy vyřešíme, chce to ale čas, říká finanční ředitel Kauflandu

Finanční ředitel Kauflandu Jan Stupka obsluhoval zákazníky u pokladny na...

Finanční ředitel Kauflandu Jan Stupka (54) působí v tomto německém obchodním řetězci, kde je zvykem rozhovory...

Na jižní Moravě jsou vyšší mzdy než v Praze. Firmy si přetahují lidi

Ilustrační snímek

Platy na jižní Moravě jdou do extrému, firmy totiž dorovnávají nejvyšší platy konkurentů. Hospodářská komora před...

Motýlí efekt a duha na českých bankovkách. Podívejte se na nové prvky

Státní tiskárna cenin představila nové ochranné prvky, které budou na...

Státní tiskárna cenin slaví devadesát let od svého vzniku. Významné jubileum spojila s unikátní výstavou cenin, kde má...

Další z rubriky

Válka autobusů pokračuje. Jančura viní FlixBus z nekalé soutěže

Nové plány autobusového dopravce Student Agency představil majitel společnosti...

Majitel společností Student Agency a RegioJet Radim Jančura se chystá v nejbližších dnech poslat předžalobní výzvu...

Stát chce vědět, kde jsou zácpy. Desítky tisíc aut dostanou čip

Úsekové měření rychlosti u Velkého Meziříčí bude trvat nejdéle do 19. prosince....

Propojená síť sto padesáti tisíc aut má odhalit dopravní kolony. Informace se budou scházet v Národním dopravním...

Stát nechce skomírající lokálky rušit úplně, mohla by je využít elektroauta

Most přes Mladotický potok na zaniklé železniční trati Kralovice - Mladotice v...

Úředníci hledají způsob, jak zakonzervovat nevyužívané tratě. Do budoucna na nich mohou jezdit samořiditelná...

Najdete na iDNES.cz