Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Celá dálnice D1 bude opravená v roce 2021, slíbil v Rozstřelu šéf ŘSD

  17:08aktualizováno  29. března 13:45
Na Ředitelství silnic a dálnic směřuje kritika za velký počet stavebních uzavírek, které komplikují dopravu. Nejen na to, jak rychlé a efektivní jsou rekonstrukce a stavby tuzemských silnic, odpovídal v pořadu Rozstřel ředitel ŘSD Jan Kroupa.

I přes zvýšenou aktivitu na českých silnicích se stále nedaří dodržovat harmonogram některých oprav. Například první česká dálnice D1 mezi Prahou a Brnem se bude kvůli protestům ekologů opravovat o rok déle a celá komunikace spojující obě metropole bude zmodernizovaná v roce 2021. 

Problémem jsou podle Kroupy stavební povolení, zejména odvolání u soudů ze stran různých občanských sdružení. „V nich se opakují důvody žalob a rozkladů,“ vysvětluje zdržení Kroupa. Řidičům se omluvil za komplikace spojené s opravami, jež budou na dálnici D1 probíhat v následujících měsících.

Fotogalerie

Příjemnější zprávou je pro ředitelství vývoj na nedávno otevřené dálnici D8, kterou kvůli nestabilitě podloží estakády u severočeských Prackovic plánují silničáři zabezpečit pomocí vstřikování betonu do podloží dálnice. Měření po zimě nicméně ukázala, že svah u nové dálnice je klidný. „V současné době došlo k ustálení svahu a momentálně tam není nutné vstupovat,“ uvádí Kroupa.

Část dálnice D3 u Tábora chce ředitelství dostavět do konce roku. Jde o úsek dlouhý 400 metrů, odhad nákladů je 25 milionů Kč bez DPH. Vlastníkům pozemků, z nichž někteří se soudili se státem, navrhlo ŘSD odškodnění téměř 20 milionů. Úřad návrh řešení oznámil ve středu.

D3 má spojit Prahu s Českými Budějovicemi a rakouskými hranicemi. Tam se napojí na rakouskou rychlostní silnici S10. Dálnice D3 by měla měřit zhruba 170 kilometrů, nyní je v provozu asi 50 kilometrů.

Podle Kroupy jsme ve velkých projektech na úrovni Německa

Kroupa v Rozstřelu vyjádřil své přání, aby silniční a dálniční síť v České republice byla co největší. Uvedl také, že vláda již schválila strategii a vymezila základní síť, která by měla být postavena do roku 2030. 

„Troufnu si tvrdit, že v zásadních dopravních projektech jsme na úrovni Německa,“ prohlásil Kroupa. V nich jde podle něj zejména o čas a zhotovitelé dostávají v případě nedodržení termínu sankce.

Spousta dotazů od čtenářů iDNES.cz se týkala množství stavebních uzávěrek na dálnicích v Česku. „Bohužel neexistuje technologie oprav silnic, aniž by je provázely uzávěrky,“ reagoval Kroupa. „Snažíme se uzavírat v době, kdy omezíme co nejméně řidičů, ale na dálnici D1 je to téměř nemožné.“ 

Autor:


Nejčtenější

Falešný „smažák“, pangas místo candáta. Restaurace dál klamou zákazníky

Smažené sýry restaurace občas nahradí takzvanými analogy, které se méně...

Klamání hostů náhražkami potravin z restaurací nemizí. Místo Plzeňského Prazdroje dostávají zákazníci pražského podniku...

Dostanu o 5 Kč na hodinu navíc? Beru. Firmy tápou nad odchody zaměstnanců

Ilustrační snímek

Potravinářské řetězce, sklady nebo pošta mají jedno společné: až třetina zaměstnanců tam nevydrží déle než rok. Nemají...



KVÍZ: Maturita z piva. Vyzkoušejte se, jak znáte značky, hospody i pijany

Šikovný hospodský umí načepovat hladinku, šnyt i mlíko.

V předchozím pivním kvízu jsme vás zkoušeli hlavně z výroby piva, tentokrát to bude více ze života - co pijeme, jak to...

ČSA se vracejí do minulosti. Aerolinky vymění flotilu airbusů za boeingy

Ilustrační snímek

České aerolinie čeká během následujících měsíců velká výměna provozovaných letadel. Do dvou let mají ve flotile...

Mám obavu, že přijde nová světová hospodářská krize, varuje Zeman

Prezident Miloš Zeman při setkání se zástupci německých firem, které investují...

Prezident Miloš Zeman se obává další světové hospodářské krize. Podle něj za každou takovou krizí stojí „blbost...

Další z rubriky

Další zdržení na D1, povolení napadla majitelka sousedního pozemku

Rekonstrukce úseku dálnice D1 u Brna. (duben 2015)

Nedávným uzavřením dohody mezi silničáři a hnutím Děti Země neskončily problémy s průtahy při přípravě modernizace...

V Nizozemsku otevřeli plastovou cyklostezku. Z plastů mohou být i silnice

V Nizozemsku mají první cyklostezku z plastů. V budoucnu se stejnou technologií...

Plasty, které zamořují oceány, našly nové využití. Tři nizozemské firmy z nich postavily vůbec první plastovou...

České dráhy výrobce nediskriminovaly, zamítl úřad stížnost Alstomu

Alstom vyrábí i francouzské rychlovlaky TGV (ilustrační snímek).

České dráhy v soutěži na desítky elektrických souprav výrobce vlaků nediskriminovaly. Na postup státem vlastněného...



Najdete na iDNES.cz