"ŘSD považuje za nezpochybnitelné, že zhotovitelé nesou rozhodující díl odpovědnosti za vznik vad, a proto je nezbytné, aby východiskem případného smírného řešení sporů ohledně těchto vad bylo přijetí odpovědnosti za jejich vznik," uvedla mluvčí ŘSD Nina Ledvinová.
Státní správce silnic a dálnic proto odmítl návrhy na smír, o nichž jednal v prosinci na původně utajované schůzce ministr dopravy v demisi Zdeněk Žák s generálním ředitelem Martinem Borovkou.
Stanovisko ŘSD je zcela odlišné od vyjádření ministra v demisi. "Teď tu máme jasnou nabídku, kterou já považuji za výhodnou, a pokud se podaří uzavřít v tomto smyslu dohodu s investorem, správcem dálnice, kterým je ŘSD, tak se ty práce můžou rozběhnout prakticky okamžitě, což znamená jaro příštího roku," řekl Žák v prosinci po prvním jednání
Podle Ledvinové je návrh oprav od Eurovie identický s tím, který předložila firma už před rokem a už byl jednou odmítnut. "Nemá smysl se k těmto technickým návrhům oprav vracet," dodala Ledvinová. Vyjádření Eurovie zjišťujeme.
Eurovia navrhla, že nejhorší úseky opraví a dál bude monitorovat bobtnání dálničního tělesa.
ŘSD podle Ledvinové očekává, že obdrží od Eurovie nový návrh smíru a oprav, které budou přijatelné i pro stát. Nadále tak zatím poběží i arbitrážní spor mezi státem a Eurovií.