Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Ruská pohádka Máša a medvěd dobývá svět. Na internetu trumfla Disneyho

  12:54aktualizováno  12:54
Jedna z epizod ruské pohádky o dobráckém medvědovi a rozverné holčičce Máše překročila na síti YouTube hranici miliardy přehrání. Tím se nemůže pochlubit žádné z děl společnosti Walta Disneyho. Ruská firma Animaccord zažívá díky pohádce Máša a medvěd zlatý věk. A vydělat chce ještě víc - na licencích.

Ruská holčička Máša s fialovým šátkem má ve světě obrovský úspěch a navíc velký obchodní potenciál, kterého zakladatelé firmy Animaccord ještě naplno nevyužili. Chtějí na tom však zapracovat. U pohádky, která se proslavila a stále těží zejména z internetu, chtějí více vydělávat na poskytování licencí, uvedlo zpravodajství Bloomberg.

Odhady společnosti Social Blade hovoří o tom, že animovaná série vynáší tvůrcům díky reklamě na YouTube 1,5 milionů dolarů měsíčně, tedy přes 37 milionů korun. Skutečné bohatství však spočívá v poskytování licencí, z nichž má Animaccord dvě třetiny svých příjmů.

Spolumajitel ruské firmy Dmitrij Lovejko očekává, že prodeje licenčních výrobků by měly v příštím roce povyskočit o čtvrtinu na 300 milionů dolarů (7,5 miliardy korun). Už nyní postavičku Máši s medvědem najdeme na řadě předmětů od kinder vajec, přes panenky, oblečení pro děti, hodinky, vybavení pro školáky až po hamburgery.

Například loni italský výrobce sladkostí Ferrero prodal v Rusku 37 milionů čokoládových tyčinek s Mášou a medvědem, Danone prodalo na Ukrajině 33 milionů jogurtů s postavičkami z ruské pohádky a Burger King zavedl v Rusku dětská menu s oblíbenými hrdiny.

„Pohádka dokázala, že se perfektně hodí pro podporu prodeje, nejen hraček, ale i dalších předmětů jako jsou školní brašny nebo sladkosti,“ uvedl ředitel německého výrobce hraček Simba Dickie’s Michael Sieber. „Má velký potenciál. Nepůjde jen o krátkodobou euforii, ale dlouhodobý příběh,“ dodal.

Miliardy přehrání

I s přihlédnutím ke sledovanosti pěti desítek šestiminutových animovaných pohádek je zřejmé, že autoři mají úspěch zaručený. Nejoblíbenější epizoda Máša a Káša má na síti Youtube více než miliardu přehrání, což je mnohem víc než jakákoliv pohádka z produkce Walt Disney nebo amerického studia Nickelodeon.

Fotogalerie

„Naše šestiminutové série se velmi dobře hodí na YouTube,“ uvedl skromně Lovejko s tím, že celkem má pohádka na této síti přes 5,5 miliardy zhlédnutí. Počet přehrání anglických verzí na YouTube od listopadu 2014 stoupl o 240 milionů zhlédnutí. V srpnu také pohádka debutovala na síti Netflix.

Lovejko založil moskevskou produkční společnost Animaccord v roce 2008 se svým přítelem z Novosibirské státní univerzity Sergejem Kuzminem. Spojili se s animátorem Olegem Kuzovkovem, který měl nápad transponovat klasický ruský příběh o Máše a medvědovi na televizní obrazovky a do mobilních telefonů.

Autoři měli v úmyslu nabídnout televizím animovaný příběh formátu, s jakým studia Pixar a DreamWorks chodí do kin. Používají software od firmy Pixar a Autodesk, tvoří však i animace pomocí vlastních programů - například vodu, medvědovu srst a sníh.

Animaccord uvádí, že jedna minuta animovaného filmu vyjde na 50 tisíc dolarů, tedy přes 1,2 milionu korun. Prvních 52 epizod vznikalo sedm let, v dalších třech letech plánuje studio vydat 26 nových dílů. Za dva roky se počet zaměstnanců firmy zvýšil o čtyřicet na 100, včetně sedmdesáti animátorů. Pohádka je už přeložená do 25 jazyků a vysílala se ve více než sto zemích.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační snímek
Toalety ucpalo 100 000 eur v bankovkách. Švýcaři zjišťují jejich původ

Nad neobvyklým nálezem, který učinili na toaletách jedné z ženevských bank, si nyní láme hlavu švýcarská policie. Záchody finančního domu a posléze i tří...  celý článek

Ilustrační snímek
Místo malého šálku velký kelímek. Italové se učí pít kávu od Američanů

Když se v Itálii řekne káva, znamená to rychle natočené espresso bez nějakých obřadních „rituálů“. Mladé Italy ale začínají lákat nově otevírané kavárny v...  celý článek

Projekt od počátku čelil kritice ze strany ekologů a způsobil masivní odsun...
V Kyrgyzstánu mohou kvůli Liglassu padat hlavy, firma varuje před arbitráží

Obvinění z blamáže i volání po padání hlav ve vládě zní v Kyrgyzstánu v souvislosti s aférou okolo české firmy Liglass Trading. Ta měla podle dohody s...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.