"Rostly tržby především v supermarketech a hypermarketech, k tomu určitě přispělo otevření několika nových nákupních center. Naopak se zdá, že přece jenom vysoká úroveň cen pohonných hmot odrazuje část motoristů od používání aut, navíc klesá i prodej nových aut," hodnotil Pavel Capouch.
"Důležitější však pro vývoj tržeb z prodeje motorových vozidel je parně nasycení spotřebitelů," myslí si Marek David z Patria Finance.
Zpomalení tržeb zaznamenala doprava, kde se o to postarala především její železniční část, která po masivním růstu v srpnu vykázala v září znovu velmi hluboký meziroční pád.
Naopak silniční doprava vykázala slušný růst a letecká dokonce masivní růst. Za prvních devět měsíců letošního roku vzrostly tržby v dopravě o 8 procent.
"I spoje vykázaly v září zpomalení růstu tržeb, které bylo způsobeno zpomalením nárůstu tržeb v telekomunikačních službách, které opustily růsty přesahující dvacet procent a usadily se v září v růstovém pásmu nad deseti procenty," upozornil Pavel Capouch.
Přesto za tři čtvrtletí letošního roku dosáhl růst tržeb v telekomunikačních službách téměř 25 procent.
"Že by se Češi začali nasycovat mobilními telefony," klade si otázku David Marek.
Poštovní služby již několik měsíců po sobě vykazují stagnující tržby a za leden až září klesly o půl procenta.