Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Růst prodeje aut se prozatím zastavil

  16:40aktualizováno  16:40
Začátek roku přiměl firmy i ostatní lidi k úsporám. "Přebytečné" peníze, které zvyšují daňový základ, byly utraceny ještě před koncem tisíciletí, a tak už nezbylo na investice do nových automobilů. To se projevilo především u zahraničních značek. Výrazněji si pomohla jen domácí Škoda Auto, jejíž prodeje stouply za první čtyři měsíce o sedm a půl procenta. Zájem zákazníků o ostatní značky stagnoval nebo mírně klesal.

Všichni oficiální výrobci a dovozci aut od ledna do dubna prodali 48 838 nových osobních aut, což je o 1,7 procenta méně, než ve stejném období loňského roku.

Škodovky jsou i přes stoupající cenu v Česku stále hitem, a tak si mladoboleslavská automobilka ukrojila z celého tržního koláče 56procentní díl.

Koncernový otec Škody - německý Volkswagen - se stal během prvních čtyř měsíců nejúspěšnější zahraniční značkou, když na českém trhu uplatnil 3 097 vozidel. Je zároveň jedinou cizí značkou, jejíž podíl na trhu přesáhl šestiprocentní hranici.

Také třetí nejúspěšnější značka - Opel - má svůj domov v Německu. Nadvládu západního souseda prolamují francouzské automobilky Peugeot a Renault na čtvrté a páté pozici žebříčku prodejů.

Rozdělení prodejů Škody mezi modely (celkem 27 414 kusů)

Fabia

48,65 %

Octavia

25,63 %

Felicia

25,71 %

Škodovka vládne i dodávkám
Domácí automobilka si stále drží primát i v počtu prodaných lehkých užitkových vozidel. Daří se jí i přesto, že jejich výroba na základě modelu Felicia už skončila a prodávají se jen skladové zásoby.

Dodávku domácího výrobce si v Česku koupila čtvrtina zákazíků (celkem se prodalo 1328 aut), druhý byl volkswagenem následovaný fordem, mercedesem a peugeotem.

Avia se propadla kvůli problémům Daewoo
Výrobce nákladních automobilů Daewoo Avia zaznamenal kvůli potížím jihokorejské mateřské automobilky poměrně drastický pokles odbytu o 35 procent. Její výrobky si koupilo 259 zákazníků.

Letňanského výrobce předstihla s 310 prodanými automobily firma Man, o osmnáct vozidel méně prodalo druhé Iveco. Celkem se prodaly necelé dvě tisícovky nákladních aut.

Poučení dopravci?
Zdá se, že dopravci si pomalu berou k srdci varování odborníků před přestárlým vozovým parkem. Značný nárůst zájmu totiž zaznamenali výrobci autobusů. Jejich odbyt vzrostl o třetinu, což představuje oproti začátku loňského roku plus 65 prodaných nových autokarů.

Tradičně největší úspěch měla domácí Karosa, která prodala 217 vozů a ovládla tři čtvrtiny trhu. Následují ji domácí SOR (19 kusů, podíl 6,8 procenta) a s dvanácti kusy firma KHmotorCentrum. Nejprodávanějším zahraničním autobusem byla značka BOVA s 11 prodanými vozidly.

Autoři:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Západní vstup do haly byl v den slavnostního otevření nazdoben prapory i...
Amazon před Vánoci hromadně nabírá, práci tu dostane 2 500 brigádníků

Americký internetový prodejce Amazon v tuzemsku v předvánoční sezoně nabere 2 500 nových sezonních pracovníků. V České republice aktuálně pro společnost...  celý článek

Ilustrační foto
Vajec je tak málo, že se prodávají v aukcích. Zdraží až na 6 korun

Vejce v obchodech začínají zdražovat. V příštích týdnech může stát jedno vejce 5 až 6 korun. Na trhu je jich takový nedostatek, že producenti začali prodávat...  celý článek

Hotel Hilton na pražské Florenci je na prodej. Největší český hotel nabízí...
Praha, nový ráj hoteliérů. Rostou ceny pokojů i poptávka po hotelech

Tuzemští hoteliéři zažívají zlaté časy. Do země jezdí stále víc zahraničních turistů, obsazenost hotelů roste. Stejně jako ceny, které si majitelé ubytovacích...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.