„Jedná se ale také o první silné číslo po třech poměrně slabých, takže by bylo předčasné z výsledku vyvozovat trvalejší změnu v chování spotřebitelů,“ míní Pavel Sobíšek z HVB Bank.
„Spíše se zdá, že si spotřebitelé letos načasovali pravidelné sezónní nákupy z nějakého důvodu právě na květen.“
Zájem zákazníků ovlivnily i akční slevy. Tržby v prodejnách s textilem a obuví se tak zvýšily o 18,5 procenta, podle ČSÚ se projevil i velký zájem o nákupy v sortimentu drogistického, farmaceutického a kosmetického zboží.
Po započtení maloobchodu včetně motoristického sortimentu se tržby proti loňsku zvýšily dokonce o 7,7 procenta.
„Zatímco po většinu loňského roku byly tržby v této oblasti nevalné, letos si autosalony stěžovat nemohou. Tržby z prodeje a oprav automobilů se v květnu meziročně zvýšily o 14,6 procenta. A stoupají také tržby z prodeje benzinu a nafty,“ upozornil David Marek z Patria Online.