Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Růžové a levnější pivo pro holky? Jen nepovedený vtip, míní kritici

  12:46aktualizováno  12:46
Britský pivovar BrewDog’s chce upozornit na stále přetrvávající rozdíl v platech mužů a žen. Svou vlajkovou loď Punk IPA tak převlékl do holčičího kabátu a prodává ji pod názvem Pink o pětinu levněji. Někteří lidé ho ale kritizují za nepromyšlený marketing, který zákazníci nemusejí pochopit.

Růžové pivo pro holky Pink IPA od společnosti BrewDog | foto: BrewDog

Když je nutné nějaký vtip vysvětlovat, není to moc dobrý vtip. Cynická marketingová neobratnost.

I takové nálepky si vysloužila nová kampaň nezávislého britského pivovaru BrewDog’s spuštěná v předvečer Mezinárodního dne žen. Láhve s růžovou etiketou a označením „pivo pro ženy“ mají upozornit na platovou nerovnost mezi muži a ženami a být sarkastickou odpovědí na sexistickou reklamu a genderové stereotypy. 

BrewDog tvrdí, že křiklavě růžová a stereotypizovaná označení piva mají být parodií na nepromyšlené reklamní pokusy, jak zasáhnout ženské zákazníky. „Řada výrobků, které se podbízejí sexismem a vulgárními obrázky, je dlouhá. Chceme tomuto nesmyslu učinit přítrž,“ vysvětluje marketingová šéfka pivovaru Sarah Warmanová.

Sexistické prasátečko mají souložící poradkyně a výcuc odpadu. Urážejí ženy

Pivo nemá žádnou inovativní chuť, do lahví se totiž stáčí oblíbený mok Punk IPA, vlajková loď firmy. Prodává se ale o pětinu levněji než stejný nápoj s modrou etiketou. Právě téměř dvacet procent činí v Británii rozdíl mezi platem žen a mužů na stejné pozici, píše Guardian. Slevu dostanou ti, „kdo vypadají jako ženy“.

Kromě Velké Británie se toto „pivo pro holky“ bude prodávat v USA, Německu, Irsku, Nizozemí a Jižní Koreji. Dvacet procent z prodeje chce dát společnost na projekty, které se snaží s nerovností pohlaví bojovat.

06.března 2018 v 11:28, příspěvek archivován: 07.března 2018 v 14:05

We’ve created a beer for girls. And it’s pink. Because women only like pink and glitter, right? ‍♀️ #Sarcasm Lets show that enough is enough with stereotypes. https://t.co/g1zonXFInm

Vedle zastánců má kampaň i své kritiky. Podle Sary Bartonové, šéfky Brewster’s Brewing Company a iniciátorky sítě ženských pivovarnic, je cíl kampaně chvályhodný, ale její podoba ne úplně povedená.

„Správná motivace, ale špatné provedení,“ cituje BBC jednu z kritik na sociálních sítích.

Někteří zákazníci tak nemusejí záměr pivovaru v tak citlivém tématu pochopit. Paul Domenet z designové firmy Dew Gibbons navíc míní, že pivovar chce touto cestou zároveň zvýšit svůj podíl na lukrativním trhu konzumentek alkoholu.

Autor:


Nejčtenější

Řetězce zveřejnily, kolik platí pokladním, a stejně o ně mají nouzi

pokladní, ilustrační snímek

Výše průměrné mzdy, kterou platí řetězce prodavačům a pokladním, byla donedávna tabu. Předloni ji začal zveřejňovat...

Jak jedí chudé rodiny? Před výplatou o chlebu, po ní pizza a ovoce

Krajíce natřete hořčicí a domácí majonézou, navrch rozdrobte čedar.

Na jídlo a potřeby pro chudé může Česko čerpat 700 milionů korun z Fondu evropské pomoci nejchudším osobám. Většina...



„Levná“ pracovní síla není levná. Rumuni v Česku vydělávají víc než Češi

Ilustrační snímek

Občané Rumunska, kteří pracují v České republice, mají vyšší průměrnou mzdu než zaměstnanci s českým občanstvím. V...

Japonská společnost se omluvila za zaměstnance, protahoval si pauzu na oběd

Fast food, Japonsko

Japonská městská vodárenská společnost se na tiskové konferenci pro média omluvila za to, že jeden z jejích zaměstnanců...

TEST DNES: Pivo v plechu rychle stárne, už po pár týdnech může být zvětralé

Test plechovkových ležáků

Od piva z plechovky asi nikdo nečeká, že bude chutnat jako točené. Ne každý už ale ví, že se často nevyrovná ani...

Další z rubriky

Celní válka pokračuje, Trump hrozí 20procentním clem na evropská auta

Americký prezident Donald Trump před odletem na summit G7 v Kanadě (8. června...

Americký prezident Donald Trump pohrozil Evropské unii zavedením 20procentního cla na dovoz automobilů, pokud Evropa...

Indonésie zažívá kávový boom. Místní chtějí víc, čímž ohrožují export

Kávová zrna

Po desetiletí zásobovala Indonésie kávou takřka celý svět. Teď se odrůda z této oblasti možná stane vzácným zbožím....

Začíná celní odveta Evropy vůči Americe, zdraží bourbon i motorky

Ilustrační foto

Zdražení části zboží z USA se blíží. V pátek začala platit odvetná cla, namířená vůči politice Donalda Trumpa. Evropané...

Najdete na iDNES.cz