Růžové a levnější pivo pro holky? Jen nepovedený vtip, míní kritici

  12:46aktualizováno  12:46
Britský pivovar BrewDog’s chce upozornit na stále přetrvávající rozdíl v platech mužů a žen. Svou vlajkovou loď Punk IPA tak převlékl do holčičího kabátu a prodává ji pod názvem Pink o pětinu levněji. Někteří lidé ho ale kritizují za nepromyšlený marketing, který zákazníci nemusejí pochopit.

Růžové pivo pro holky Pink IPA od společnosti BrewDog | foto: BrewDog

Když je nutné nějaký vtip vysvětlovat, není to moc dobrý vtip. Cynická marketingová neobratnost.

I takové nálepky si vysloužila nová kampaň nezávislého britského pivovaru BrewDog’s spuštěná v předvečer Mezinárodního dne žen. Láhve s růžovou etiketou a označením „pivo pro ženy“ mají upozornit na platovou nerovnost mezi muži a ženami a být sarkastickou odpovědí na sexistickou reklamu a genderové stereotypy. 

BrewDog tvrdí, že křiklavě růžová a stereotypizovaná označení piva mají být parodií na nepromyšlené reklamní pokusy, jak zasáhnout ženské zákazníky. „Řada výrobků, které se podbízejí sexismem a vulgárními obrázky, je dlouhá. Chceme tomuto nesmyslu učinit přítrž,“ vysvětluje marketingová šéfka pivovaru Sarah Warmanová.

Sexistické prasátečko mají souložící poradkyně a výcuc odpadu. Urážejí ženy

Pivo nemá žádnou inovativní chuť, do lahví se totiž stáčí oblíbený mok Punk IPA, vlajková loď firmy. Prodává se ale o pětinu levněji než stejný nápoj s modrou etiketou. Právě téměř dvacet procent činí v Británii rozdíl mezi platem žen a mužů na stejné pozici, píše Guardian. Slevu dostanou ti, „kdo vypadají jako ženy“.

Kromě Velké Británie se toto „pivo pro holky“ bude prodávat v USA, Německu, Irsku, Nizozemí a Jižní Koreji. Dvacet procent z prodeje chce dát společnost na projekty, které se snaží s nerovností pohlaví bojovat.

06.března 2018 v 11:28, příspěvek archivován: 07.března 2018 v 14:05

We’ve created a beer for girls. And it’s pink. Because women only like pink and glitter, right? ‍♀️ #Sarcasm Lets show that enough is enough with stereotypes. https://t.co/g1zonXFInm

Vedle zastánců má kampaň i své kritiky. Podle Sary Bartonové, šéfky Brewster’s Brewing Company a iniciátorky sítě ženských pivovarnic, je cíl kampaně chvályhodný, ale její podoba ne úplně povedená.

„Správná motivace, ale špatné provedení,“ cituje BBC jednu z kritik na sociálních sítích.

Někteří zákazníci tak nemusejí záměr pivovaru v tak citlivém tématu pochopit. Paul Domenet z designové firmy Dew Gibbons navíc míní, že pivovar chce touto cestou zároveň zvýšit svůj podíl na lukrativním trhu konzumentek alkoholu.

Autor:

Nejčtenější

V Praze otevírá nevěstinec se silikonovými pannami, inspiruje se cizinou

Realistická silikonová panna Rebeca podniku Naughty Harbor.

Nezávazný sex, který není nevěra. To svým zákazníkům slibuje podnik Naughty Harbor, který ve středu otevřel v Praze....

Dráhy nevědí, co s historickými vlaky. Prodělávají jim 40 milionů ročně

Lokomotiva řady 750.356 přezdívaná Brejlovec je jednou z těch, kterou chtějí...

Na ministerstvech dopravy a kultury vzniká plán na záchranu parních lokomotiv a dalších historických vozidel, o které...

Cigarety bez dýmu. Firma láká Čechy na zahřívaný tabák, lékařka varuje

Americká společnost Philip Morris představila novou generaci zahřívaných...

Společnost Philip Morris ČR v úterý představila novou generaci zahřívaných cigaret bez kouře iQOS 3. Vedle ní přišla i...

Obchody si akcemi Black Friday utahují smyčku kolem krku, říká odborník

Black Friday

Od pondělí 19. listopadu začnou u některých obchodníků výprodeje na tzv. Černý pátek. Řada e-shopů však ve snaze zvýšit...

Zaměstnanci Ryanair tvrdí, že museli spát na zemi. Podle firmy to jen hráli

Ryanair

Irská nízkonákladová letecká společnost Ryanair dala výpověď šesti zaměstnancům, kteří minulý měsíc zveřejnili...

Další z rubriky

Kancelář v metru, stanu i v karaoke klubu. Japonci pracují všude

Stanové kanceláře v parčíku přímo pod mrakodrapy v japonském Tokiu.

Malá kabina pro jednu osobu v metru, stan uprostřed mrakodrapů nebo klub karaoke s mikrofonem a velkoplošnou...

U Šanghaje otevírají unikátní hotel, postavili ho v zatopeném lomu

Nedaleko čínské finanční metropole Šanghaje ve čtvrtek slavnostně otevřeli pětihvězdičkový hotel. Stavba je umístěná...

Avengers a Úžasňákovi zabodovali, Disney hlásí rekordní zisk

Ilustrační snímek

Americká mediální společnost The Walt Disney Company letos vydělala ve třetím čtvrtletí 2,3 miliardy dolarů (52,5...

Najdete na iDNES.cz