Slovenská firma, která létá s Boeingem 747-400 v nákladní verzi, už požádala ministerstvo dopravy o přidělení přepravních práv. Mezi Českem a Hongkongem není možnost létat bez omezení, žádost musí schválit úřady.
„O dlouhodobém zájmu Air Cargo Global provozovat linku z Prahy víme, nicméně v tuto chvíli je vše závislé právě na získání přepravních práv,“ řekla mluvčí Letiště Praha Marika Janoušková.
Air Cargo Global vznikl v roce 2013 na Slovensku, létá hlavně mezi Evropou a Asií s dvěma letadly Boeing 747-400 SF.
Zájem nákladních dopravců a jejich vytížení roste. Za první dva měsíce letošního roku objem přepraveného zboží na Letišti Praha stoupl o 25 %.
„Podle vyžádaných slotů je na letní sezónu 2017 v porovnání s letní sezónou 2016 zatím plánován přibližně stejných počtech letů,“ dodala Janoušková.
Vzhledem k tomu, že roste provoz letadel s cestujícími, která také náklad vozí, předpokládá vedení Letiště Praha letos nárůst přepraveného zboží o deset procent.
Do Ruzyně aktuálně létá sedm nákladních dopravců. ASL Airlines Belgium provozuje linku pro TNT do belgického Lutychu, Ukraine International Airlines do Kyjeva, China Airlines mají v Praze zastávku na trase Lucemburk - Dubaj- Taipei s nákladním jumbem.
Boeing 747 v nákladní verzi používá ještě Silk Way West Airlines z Baku. Od loňského roku se v Praze objevuje s lety do Dauhá Qatar Airways, z Prahy do Kolína nad Rýnem pak pravidelně létá UPS .
Nejmenší letadlo na nákladní dopravu v Praze provozuje FedEx s linkou do Paříže, kterou obsluhuje vrtulovým ATR-72 v nákladní verzi.