Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Ryanair chce létat levně na česká regionální letiště

  3:04aktualizováno  3:04
Lidé z Moravy či západu Čech nebudou muset při letech po Evropě jezdit na vzdálená letiště do Prahy nebo Vídně. Nízkonákladové společnosti, s kterými letos z Ruzyně létá už každý čtvrtý cestující, otevřou nové linky právě z regionálních letišť.
S Ryanairem jedná i karlovarské letiště. Naráží však na technický problém: runway je úzká. Ilustrační foto.

S Ryanairem jedná i karlovarské letiště. Naráží však na technický problém: runway je úzká. Ilustrační foto. | foto: Monika TomáškováMF DNES

Po českých Smartwings, které začínají s linkami z Brna a Ostravy do Středomoří, uvažuje o další expanzi i Ryanair, který v současnosti létá jen na lince Brno–Londýn.

Zástupce aerolinek považovaných za průkopníka levného létání po Evropě potvrdil, že jednají s několika regionálními letišti. "Zvažujeme v Česku další expanzi," uvedl Tomasz Kulakowski, manažer prodeje a marketingu Ryanair pro střední Evropu.

"Pokud chceme v příštích letech začít létat až na devadesát nových letišť, je zřejmé, že některá z nich budou i v Česku," dodal. Nechtěl však sdělit s jakými.
Podle zjištění MF DNES jde hlavně o Brno a Karlovy Vary.

Úzká dráha
"Jednáme s nimi průběžně. Jak o navýšení počtu spojů mezi Brnem a Londýnem, tak o nových destinacích," řekl ředitel Letiště Brno Tomáš Plaček.

Brněnská linka sice patří k nejvytíženějším v celé síti Ryanairu, ale při rozhodování o další expanzi firmy má velkou konkurenci v Bratislavě. Tam totiž zvažuje Ryanair vytvoření velké středoevropské základny.

S Ryanairem jedná i karlovarské letiště. Naráží však na technický problém: zdejší přistávací dráha totiž nesplňuje požadavky irského úřadu pro letectví, který na stroje Ryanairu dohlíží. Podle jejich norem je úzká.

Sledovaná Ostrava
"Je to paradox, stejná letadla z jiných zemí k nám můžou. Ale pracujeme na tom a vyřešíme to," dodal ředitel letiště Václav Krejčí. Vedení letiště by přivítalo nové linky hlavně z Velké Británie a Německa.

Za pár let by mohli levní dopravci létat i do Pardubic, o zdejší letiště má zájem několik investorů s plány za miliardy korun.

V úvahách nízkonákladových dopravců se objevuje pravidelně i Ostrava, zatím však k dohodě nedošlo. Brno i Ostravu dlouhodobě sleduje hlavně britský easyJet.

Levně i do Asie?
Nyní létají low-cost aerolinky do Česka téměř výhradně jen do Prahy. Pro regionální letiště, kterým přibývají po převodu na kraje cestující, mohou být nízkonákladové společnosti cestou, jak přilákat pasažéry.

Dalšího nízkonákladového dopravce navíc možná přiláká i pražské letiště. Nový asijský přepravce Air Asia X má už na svých internetových stránkách uvedené, že bude do Prahy létat, pravděpodobně z Kuala Lumpuru.

Firma, za kterou stojí největší asijský nízkonákladový dopravce Air Asia z Malajsie, slibuje, že s lety do Evropy začne už letos v červenci, letenky však není ještě možné rezervovat. Kromě Prahy slibují i Paříž, Londýn a Berlín. - více zde

"Jednáme s nimi, ale ještě jsme nedosáhli ke konkrétnímu výsledku," řekla mluvčí Letiště Praha Eva Krejčí. Ceny jednosměrné letenky do Evropy mají začínat na čtyřiceti dolarech (800 korun) a končit na 450 dolarech (9450 korun) bez poplatků.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

V rozvodně firmy ČEPS, provozovatele české přenosové soustavy, v Hradci u...
ČEPS krotí divoký proud z Německa. Spustil nové obří transformátory

Provozovatel české přenosové soustavy (ČEPS) v pátek v rozvodně v Hradci u Kadaně slavnostně zahájil provoz takzvaných PST transformátorů. Čtyři obří regulační...  celý článek

Ilustrační snímek
Nejžádanější benefit: pružná pracovní doba. Osvícené firmy na to slyší

Lidí bez práce je rekordně málo a zkrácené a flexibilní úvazky patří k nejžádanějším benefitům. Lidé si chtějí lépe řídit práci tak, aby jim ladila s rodinným...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Ovocnáři sklidí o čtvrtinu méně jablek, mají nejhorší rok za šest let

Úroda jablek v českých sadech bude kvůli mrazům a nízké sklizni nejnižší od roku 2011. Podle posledního odhadu k začátku září měla meziročně klesnout o 24...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.