(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Jiří Salik Sláma, MAFRA

Ryanair přistižen při lhaní. Letenky za 10 dolarů do USA si vymyslel

  • 36
Upoutávat pozornost médií za každou cenu může sice často přinést velkou publicitu, ale i ostudu. Ukazuje to poslední případ největší nízkonákladové evropské letecké společnosti Ryanair s údajnými plány na lety do USA.

Ryanair na počátku týdne vypustil zprávu, že představenstvo firmy už schválilo projekt levných transatlantických letů. Letenky měly začínat s cenou na deseti dolarech či deseti eurech, podle toho, jakým směrem cestující poletí. I když se zpráva o plánech firmy opakuje pravidelně už od roku 2008, znovu získala velkou publicitu u většiny evropských i amerických médií a agentur.

V tiskové zprávě ještě Ryanair dodal, že už jedná i s výrobci letadel o koupi strojů pro tyto lety. „Evropští zákazníci chtějí cestovat levně do USA a to samé platí i pro Američany. Vidíme to jako logický krok,“ uvedla firma. 

Ve čtvrtek ale přišlo na burzu nečekané a strohé oznámení. „Vzhledem k nedávným informacím v médiích bychom rádi vysvětlili, že představenstvo neřešilo ani neschválilo žádný projekt pro transatlantické lety a ani to neplánuje,“ uvedlo představenstvo Ryanairu v prohlášení. 

Projekty na nízkonákladové spojení USA a Evropy zatím neskončily příliš úspěšně. Loni se na tuto trasu vrhly například aerolinky Norwegian Air Shuttle, které se ale propadly do ztráty. Další pokusy Zoom Airlines a Wow Air skončily během několika měsíců. 

Ryanair dlouhodobě získává velkou publicitu především díky často prostořekým vyjádřením svého šéfa Michaela O´Learyho. Ten si často nebere servítky jak k  zákazníkům, tak i rivalům. Mezi jeho plány byly například lety na stojáka, velkou publicitu firmě zajistil i v roce 2008. Na dotaz, jak budou vypadat služby na palubách jeho dálkových letadel, odpověděl, že v ceně letenky bude i orální sex (více čtěte zde).