Dravému Wizz Airu rostou svaly, pustil se do cenové bitvy s Ryanairem

  15:48aktualizováno  15:48
Maďarská letecká společnost Wizz Air se chystá zaútočit na vedoucí pozici irského dopravce Ryanair v západní Evropě. Díky rostoucím ziskům rozšiřuje svůj tým a zavádí nové lety. Změny chystá i Ryanair, nově bude nabízet také ubytování či pronájem aut.

Letadlo společnosti Wizz Air | foto: Wizzair

Loni Wizz Air přijal tisíc nových zaměstnanců, což je dvakrát více než v roce 2016. V únoru začal s výstavbou většího školícího střediska, kde se bude učit dalších 1 400 členů palubního personálu, který bude společnost potřebovat příští rok.

Fotogalerie

Pokud by se této expanze měl někdo obávat, pak by to podle týdeníku The Economist měla být nejlevnější evropská letecká společnost Ryanair. Irský dopravce úspěšně soupeří s aerolinkami EasyJet a Norwegian, které nedokážou konkurovat nízkým cenám Ryanairu. Wizz Air má nyní podle analytiků velkou šanci to změnit.

Maďarská společnost v květnu zveřejnila rekordní zisky a její zakladatel a generální ředitel Jozsef Varadi oznámil, že je na čase začít létat také v západní Evropě. Wizz Air, který vznikl v září 2003, se doposud zaměřoval pouze na lety mezi východní a západní Evropou. Nyní ale otevřel pobočku ve Velké Británii a z Londýna léta například na Island nebo do italského Bari.

Ryanair bude prodávat i letenky konkurentů

Pro Ryanair i Wizz Air jsou zásadní nízké náklady na personál. Wizz Air je v tomto směru ve výhodě, protože jeho domovská země má v EU nejnižší mzdové náklady. Zatímco Wizzair nabízí podle místních měřítek dobře placenou práci, Ryanair je pranýřován za špatné zacházení s personálem.

I kvůli tomu má irský dopravce velké problémy s nedostatkem pracovníků. Loni v září musel kvůli malému počtu pilotů zrušit přibližně 20 tisíc letů (více si můžete přečíst v článku Ryanair s promazáváním letů nekončí, do března jich zruší dalších 18 tisíc). Navíc prohrál soudní spory týkající se smluv s posádkou. 

KVÍZ: Kolik lidí má fóbii z létání a které aerolinky mají v logu ptáka?

Takové byly Boeingy 737 Českých aerolinií, jedny z nejkrásnějších letadel...

Wizz Air v tom vidí velkou příležitost a snaží se základní jízdné zlevnit na ještě nižší úroveň než Ryanair. Navíc díky tomu, že nakupuje hromadně s dalšími společnostmi Indigo Partners po celém světě, začala získávat slevy na nové letadla.

Finanční ředitel Ryanairu Neil Sorahan poukazuje na to, že místa na krátkých linkách jsou komoditou s nízkou marží. Přiznává však, že je jen málo možností, jak zastavit jinou leteckou společnost, která chce o tyto zisky soutěžit.

Ryanair proto bude nově prodávat i ubytování či pronajímat turistům automobily. Marketingový ředitel společnosti Kenny Jacobs chce, aby jejich webová stránka byla „Amazonem cestování“. Prodávat se tam budou dokonce i letenky konkurentů.

Podívejte se na interiér letounu Ryanairu:

Autor:


Nejčtenější

Výplach na americké burze se přelévá do celého světa, do Česka také

Ilustrační snímek

Akcie ve Spojených státech zaznamenaly ve středu nejprudší denní propad za několik měsíců. Pokles cen zasáhl hlavně...

Banku s „hodným bankéřem“ spolkne Moneta. Přejmenuje se na Air Bank

Air Bank už dlouho láká nové klienty úspěšnou televizní kampaní se zlým a...

Obchod za dvacet miliard výrazně změní rozložení sil v českém bankovnictví. Po spojení Monety, Air Bank a části Home...



Zmetek, označil Ťok lokomotivy, které České dráhy koupily dvakrát dráž

Ilustrační snímek

Optikou ministra dopravy Dana Ťoka jsou lokomotivy Emil Zátopek zmetkem, který je nutné vrátit výrobci. Za...

Všichni chtěli spot ve stylu Air Bank, říká autor. Nově opisuje E.ON

Reklama na služby E.ON.

Jedni říkají, že jde o „vykrádačku“, jiní to tak nevidí. Spotů, které se inspirovaly populárními krátkými reklamami Air...

Šátek za tisíc dolarů vypadá jako ženské přirození, značka Fendi sklidila výsměch

Růžovou šálu Touch of Fur vyrábí italská módní značka Fendi

Italská značka luxusního oblečení Fendi pobavila svým kožešinovým šátkem mnohé uživatele sociálních sítí. Zejména jeho...

Další z rubriky

Raději vlakem než autobusem. Na železnici přibyly tři miliony cestujících

Ilustrační snímek

Trend postupného úbytku cestujících v autobusech doprovázený oživením zájmu o cestování po železnici je patrný...

Konec Zátopků v drážní flotile. Ťok chce vrátit problémové mašiny

Lokomotiva Škoda  Š 109E na zkušebním okruhu VUZ

Ministr dopravy Dan Ťok může dovršit fiasko škodováckých lokomotiv Emil Zátopek. Doporučuje, aby stroj, který provází...

Personální kolotoč v ČD. Mění se šéfové odborů, vracejí náměstci

Vlaková souprava CityElefant

Po výměně na postu generálního ředitele a dozorčí rady pokračují v Českých drahách velké změny. Nové vedení spustilo...



Najdete na iDNES.cz