„V červenci a srpnu jsme pracovali s rekordním časovým plánem, ale teď během září a října musíme vyhovět pilotům a posádkám v každoročním nároku na volno. Zvýšený počet dovolených spolu se stávkami pracovníků řízení letového provozu negativně ovlivnil v posledních dvou týdnech naši dochvilnost, která klesla pod hranici 80 procent,“ uvedl v pátečním prohlášení mluvčí společnosti Robin Kiely.
Na trhu levných letenek vypukne válka. Ryanair chce snížit ceny o desetinu |
Zároveň dodal, že zrušením zhruba dvou procent letů v následujících šesti týdnech může společnost zlepšit svoji dochvilnost a přesnost na vytyčených 90 %.
Podle BBC by se rušení letů mohlo dotknout zhruba 285 tisíc cestujících, The Independent mluví dokonce až o 400 tisících.
Společnost se všem zákazníkům omluvila a nabídla jim alternativní lety či finanční náhradu. Přesto si vysloužila mohutnou vlnu kritiky od cestujících, kterým krok narušil plány na dovolené.
Kromě samotného zrušení letů si stěžují také na nedostatečnou informovanost ze strany Ryanair, nemožnost včasné náhrady letu či nefunkční komunikaci se zákaznickým servisem.
Jak k tomu uvedl editor listu The Independent Simon Calder, zákazníci mají podle evropské legislativy nárok na rezervaci spoje konkurenční firmy, pokud aerolinky, které ruší let, nenabídnou vhodnou alternativu. Podle pravidel EU také mohou získat kompenzaci až do výše 400 eur.
Irské aerolinky, které příští týden oslaví 40. výročí, vloni přepravily 120 milionů lidí a vykázaly zisk 1,32 miliardy eur (téměř 34,5 miliardy Kč). Nepřízeň zákazníků si tedy mohou dovolit riskovat, podotýká BBC. Z hlediska počtu přepravených cestujících je Ryanair největším leteckým přepravcem v Evropě.