Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Rychlost jen na papíře. Německý rychlovlak trápí častá zpoždění

Chlouba německé železnice, rychlovlak ICE, trápí častá zpoždění. Bíločervená střela poprvé vyrazila s velkou pompou z Berlína do Mnichova v sobotu. Cestující se však z rychlé jízdy neradovali dlouho. Slibované dvě hodiny ušetřeného času vlak po cestě už několikrát promrhal.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
AN

Jel jsem ICE z Vidne do Würzburgu, 604 km za 6 hodin, autem to jde take, ale komfort v ICE je nesrovnatelny s proudy aut ve frontach na dalnici.

0 0
možnosti
MZ

Co je za bláboly. Rychlovlaky ICE jezdí v Německu už od roku 1991, zajišťují cca 60 % dálkové dopravy.

I sebelepší výrobek může mít závady, tím spíše že tyhle soupravy řídí v podstatě počítače a doma se taky PC někdy - mnohdy často - kousne.

Na rozdíl od parní lokomotivy, kde stačilo kladivo a klíč, na rozdíl od elektrických lokomotiv "první" generace z 50. let minulého století, kde si strojvedoucí poradil kusem drátu, krokosvorkou, tak na "moderních" vozidlech může strojvedoucí udělat jen RESET počítače, případně vynulovat paměti úplným vypnutím baterií a novým startem "PC".

2 0
možnosti
RJ

To nic nemění na tom, že moderní vozidla, ač se nedají opravit kladivem, jsou provozně spolehlivější.

1 0
možnosti
MR

Uz sobotni...

Uz patecni...

Jezis to se spatne cte, cekal jsem zpravy a informace, misto toho je styl clanku jako by byl vystrizeny z blasku, uz jen vykricniky chybeji...

0 0
možnosti
MK

Poněkud mne zaráží ten povýšený nadhled pana novináře. Evidentně mu ušlo. že podílet se na vývoji něčeho takového jako je rychlovlak představuje píli a úroveň znalostí o jaké si kterýkoli novinář může nechat jen zdát.

3 0
možnosti
VF

Němci mají postaveno. Ty dětské nemoci za pár týdnů vychytají, ale u nás se o VRT jen hezky povídá. Politici se předhánějí kdo u toho bude jako první, ale skutek utek. Současný železniční síť na koridorech jede na limitu a každá drobnost má za následek zpoždění(stačí aby zafoukalo, nasněžilo nebo zapršelo)

6 0
možnosti
MV

M48i19l55a46n 44V23o93l14e92k

12. 12. 2017 19:16

"...má zdvojnásobit počet cestujících mezi oběma městy" To je nějaký plán pětiletky nebo co? Nebo recept na štěstí?

0 3
možnosti
RJ

U každé větší dopravní stavby se dělá takový plán. Dokonce povinně, pokud na to mají jít peníze z EU.

4 0
možnosti
GK

radsi nejaky zpozdeni ted nez aby se to za pul roku nekde vysypalo jak v Eschede kde pak byla stovka mrtvych.

2 0
možnosti
PM

Koukám, že už-ne-lupa-idnes převedla ilustrativní fotky a popisky už i do fotogalerie. Informace o tom že "od října začne testovací provoz" je trošku zastaralá, ne?;-)

0 0
možnosti
PD

P89e34t25r 20D47r78a47p24a61l

12. 12. 2017 12:15

průměrná rychlost 150, to není na rychlovlak nijak moc extra

2 6
možnosti
RJ

Protože zcela nová VRT s maximální traťovou rychlostí 300 km/h je jen cca v polovině délky trasy Berlin-München. Zbytek je modernizovaná původní trať (160 až 230 km/h).

Dále je třeba si uvědomit rozdíl mezi maximální traťovou rychlostí a průměrnou cestovní rychlostí. Tu snižuje řada faktorů

- max. traťová rychlost nikdy není na 100% délky (podobně jako není na dálnici povoleno 130 km/h v celé délce)

- tato rychlost není dosažena při jízdě do kopce

- vlak má nějaké zastávky (brzdění+pobyt+rozjezd)

- konstrukce jízdního řádu se nedělá "na doraz" ale aplikují se rezervy. V praxi se tak při jízdě málokdy jede maximání rychlosti. Ta se využije, když je třeba krátit zpoždění.

- vliv může mít i to, že ne všechna vozidla plánovaná na danou linku umí takovou rychlost využít. Pokud se na daném spoji prabidelně vyskytují i vozidla s vmax 280 km/h, je třeba jízdní řad s tímto vědomím zkonstruovat.

10 0
možnosti
PD

P56e71t55r 63D23r41a37p64a73l

12. 12. 2017 12:00

"...stojí někde u Polomy, zamrzly mu všechny cd romy..."

8 0
možnosti
  • Nejčtenější

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

22. dubna 2024  15:55

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...

Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí

15. března 2024  15:02,  aktualizováno  24.4 9:32

Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko

23. dubna 2024  10:37

Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...

Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh

22. dubna 2024

Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Nová vábnička pro miliardáře: ponorná superjachta jako pevnost plná luxusu

23. dubna 2024  20:16

Rakouská firma vyvíjí hračku pro super bohaté zájemce o cestování, bezpečnost a luxus. Je to 165...

K moři vyrazí víc lidí než loni. Kvůli davům Češi hledají méně okoukaná místa

25. dubna 2024

Premium Na potravinách a jiném zboží nebo na návštěvách restaurací jsou Češi ochotní šetřit, ale na...

Peníze jsou v IT nebo farmacii. V účetnictví moc nevyděláte, ukázal průzkum

25. dubna 2024

Zaměstnanci sektoru IT i mají v poslední době i kvůli umělé inteligenci hledání práce těžší. Když...

Švédsko se připravuje na válku. Investuje nejen do energetické infrastruktury

24. dubna 2024

Švédsko se připravuje na možný válečný střet s Ruskem. V současné době se zaměřuje zejména na...

Na léto jsme připraveni. Letiště Heathrow čeká nejrušnější sezonu v historii

24. dubna 2024

Největší londýnské letiště očekává letos historicky nejrušnější letní prázdninovou sezonu. Počet...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!