Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Rychlost jen na papíře. Německý rychlovlak trápí častá zpoždění

  10:32aktualizováno  10:32
Chlouba německé železnice, rychlovlak ICE, trápí častá zpoždění. Bíločervená střela poprvé vyrazila s velkou pompou z Berlína do Mnichova v sobotu. Cestující se však z rychlé jízdy neradovali dlouho. Slibované dvě hodiny ušetřeného času vlak po cestě už několikrát promrhal.

V německém reklamním spotu (zhlédnout jej můžete na videu) poráží v rychlovlak ICE v závodě s časem nejen vytuněný a nablýskaný supersport, ale také letadlo. Odvážná nadsázka, která v první chvíli leckoho pobavila, teď ale bije do očí.

Železnice mezi Berlínem a bavorskou metropolí Mnichovem, která se stavěla dvacet let, má zdvojnásobit počet cestujících mezi oběma městy na 3,6 milionu lidí ročně. Trasu přes 600 kilometrů by měl vlak zdolat za 3 hodiny 55 minut, tedy o zhruba dvě hodiny rychleji než původní spoj.

Fotogalerie

Praxe ovšem často vypadá jinak. Už sobotní vlak, vypravený pro novináře, dorazil do cíle s dvouhodinovým zpožděním. Situace se od té doby několikrát opakovala. Pasažéři jednoho z prvních nedělních vlaků byli nuceni 20 minut čekat v Norimberku, protože měl stoj technické problémy. Potom byla souprava odkloněna na starou kolej a do Berlína dorazila s dvouhodinovým zpožděním.

V pondělí se situace opakovala. Spoj, který měl v 7:38 vyjet z Mnichova byl dokonce zcela zrušen. Státní Deutsche Bahn důvody neuvedly.

Už páteční spoj, určený pro dvě stovky VIP hostů, nabral na cestě dvouhodinové zpoždění, a to kvůli opakovaným potížím během cesty, které dopravce neupřesnil.

Ne všechny spoje však měly problémy. Štěstí měli v neděli cestující, kteří podle jízdního řádu dorazili dopoledne v 11:01. Na nástupišti byli naopak o minutu dříve.

Rychlovlak ICE se na trase mezi německým hlavním městem a bavorskou metropolí pohybuje rychlostí až 300 kilometrů v hodině. Poprvé se o tomto spoji začalo hovořit už v roce 1991. Stavba nového koridoru pro rychlovlak vyšla na 10 miliard eur, tedy v přepočtu na 258 miliard korun podle současného směnného kurzu.

Autor:



Nejčtenější

Česká pošta se chtěla zalíbit na Facebooku, sklidila výsměch

Česká pošta na svém Facebookovém profilu vyhlásila soutěž o modré reklamní...

Po pošťácké internetové televizi, kterou loni Česká pošta rozjela na kanále YouTube, nyní rozpačitě baví své zákazníky...

Motýlí efekt a duha na českých bankovkách. Podívejte se na nové prvky

Státní tiskárna cenin představila nové ochranné prvky, které budou na...

Státní tiskárna cenin slaví devadesát let od svého vzniku. Významné jubileum spojila s unikátní výstavou cenin, kde má...



Ceny pozemků pro dům vyskočily na dvojnásobek. Kolik stojí ve vašem kraji?

Inženýrské sítě

Ceny stavebních pozemků stoupaly nejstrměji v posledních sedmi letech na Vysočině, v Královéhradeckém kraji a ve...

KLDR čaruje s rozpočtem jak Voldemort. Její lži drásaly i otrlé Sověty

Severokorejský diktátor Kim Čong-un na vojenské přehlídce v Pchjongjangu (15....

Představte si státní rozpočet, který vykazuje stálý růst, notně podporuje rozvoj vědy i technologií, velkou část...

KVÍZ: Kolik chmele je v půllitru a co je spilka? Otestujte se, co víte o pivu

(Ilustrační snímek)

Jsme národ pivařů. Alespoň to platí o spotřebě na hlavu. Každý Čech do sebe za rok otočí v průměru pár set půllitrů....

Další z rubriky

České dráhy si za víc než miliardu pronajmou patnáct nových lokomotiv

Lokomotiva 1216 Taurus v barvách Českých drah se jmenuje Spirit of Brno.

České dráhy si chtějí do roku 2024 pronajmout patnáct lokomotiv schopných jet rychlostí až 160 kilometrů za hodinu....

Resort dopravy chce větší podíl na dani z paliv, peníze by dal na silnice

Silnice mezi poli nad Dýšinou a ve vesnici Kyšice na Plzeňsku. Díry v silnici....

Do výstavby a údržby silnic a dálnic by mohlo směřovat více peněz vybraných na spotřební dani z motorové nafty a z...

Firmy lákají nedostatkové zaměstnance, zajistí jim dopravu i ubytování

Výroba v písecké továrně Schneider Electric.

Firmy se stále častěji musí kvůli nedostatku zaměstnanců poohlížet po vhodných uchazečích mimo svůj region. Roste proto...

Najdete na iDNES.cz