Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Rychlovlaky z Prahy do Drážďan jsou blíže, Němci s nimi souhlasí

  19:00aktualizováno  19:00
Německé ministerstvo dopravy spočítalo, že se jim vyplatí postavit novou vysokorychlostní trať z Drážďan do Prahy s tunelem pod Krušnými horami. V plánování rychlých železničních spojení v Česku se jedná o zásadní posun.
Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Jan Zvolánek, iDNES.cz

„Na jednání v minulém týdnu nám německá strana oficiálně oznámila, že celý projekt už má ukončené hodnocení, které vyšlo kladně. Během několika měsíců by měl ještě stavbu jako naléhavou schválit německý parlament,“ řekl ředitel odboru strategie Správy železniční dopravní cesty Radek Čech.

To v praxi znamená, že se celý projekt dostane do priorit německé vlády, nikoliv jako jeden z mnoha, který se zvažuje.

Němci se tak v přípravě trati dostali před českou stranu. Pro SŽDC zatím sdružení firem Cedop a Egis Rail zpracovává studii proveditelnosti, která ukazuje, jakou trasou a zda vůbec se vyplatí vysokorychlostní trať vést. „Cílem je spojení Praha–Drážďany do hodiny,“ dodal Čech.

Součástí má být 26 kilometrů dlouhý tunel pod Krušnými horami, který bude projektován na rychlost do dvou set kilometrů v hodině, i když ostatní úseky by měly být na třístovku. Podle Čecha je to kvůli tomu, že v něm bude smíšený provoz s nákladními vlaky, a nemá proto smysl ho stavět na vyšší rychlost.

Rychlotrať do Drážďan je jednou z několika základních tras sítě rychlovlaků, která má v Česku vzniknout. SŽDC aktuálně soutěží zhotovitele studie proveditelnosti pro spojení Praha–Brno–Břeclav.

Autor:


Nejčtenější

Falešný „smažák“, pangas místo candáta. Restaurace dál klamou zákazníky

Smažené sýry restaurace občas nahradí takzvanými analogy, které se méně...

Klamání hostů náhražkami potravin z restaurací nemizí. Místo Plzeňského Prazdroje dostávají zákazníci pražského podniku...

Dostanu o 5 Kč na hodinu navíc? Beru. Firmy tápou nad odchody zaměstnanců

Ilustrační snímek

Potravinářské řetězce, sklady nebo pošta mají jedno společné: až třetina zaměstnanců tam nevydrží déle než rok. Nemají...



10 LET OD KRIZE: Místo práce jsme stříleli vrtulníky, říká bývalý bankéř Lehmanů

Nik Storonsky, zakladatel a šéf britského bankovního start-upu Revolut.

Před deseti lety oběhly celý svět fotky bankéřů, jak s papírovými krabicemi vyklízejí své kanceláře na Wall Streetu....

ČSA se vracejí do minulosti. Aerolinky vymění flotilu airbusů za boeingy

Ilustrační snímek

České aerolinie čeká během následujících měsíců velká výměna provozovaných letadel. Do dvou let mají ve flotile...

KVÍZ: Maturita z piva. Vyzkoušejte se, jak znáte značky, hospody i pijany

Šikovný hospodský umí načepovat hladinku, šnyt i mlíko.

V předchozím pivním kvízu jsme vás zkoušeli hlavně z výroby piva, tentokrát to bude více ze života - co pijeme, jak to...

Další z rubriky

Plavba 21. století: dvoupatrové apartmány a panoramatický výhled na oceán

Nová výletní loď Celebrity Edge je pro 2900 pasažérů, vyplout by měla poprvé v...

Dvoupatrové apartmány s bazénem, výsuvná terasa a „létající restaurace“, která se pohybuje po obvodu paluby. Výletní...

Místo přestaveb koupíme nové vlaky, říká nový šéf Českých drah

Miroslav Kupec, předseda představenstva Českých drah (ČD)

České dráhy utratí v příštích deseti letech za nákup nových vozidel a další investice 40 miliard korun. Pustí se i do...

Třetím členem vedení Českých drah se stal Radek Dvořák

České dráhy mají novou lokomotivu Vectron

Třetím členem vedení Českých drah se stal dosavadní ředitel odboru koncepce a rozvoje osobní dopravy Radek Dvořák. Do...



Najdete na iDNES.cz