Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

S cestovní kanceláří nebo sám?

aktualizováno 
V době internetu lze sjednat jakoukoli dovolenou kdekoli v zahraničí během několika minut.
V době internetu lze sjednat jakoukoli dovolenou kdekoli v zahraničí během několika minut. Logicky proto napadá: má vůbec smysl obracet se na cestovní kanceláře?

Václav Pumpr, vědecký pracovník a lyžařský instruktor

Několik let za sebou jsme jezdili na vlastní pěst lyžovat do Rakouska, loni jsme poprvé zkusili Francii s cestovní kanceláří. Oceňuji, že cestovní kacelář za člověka zjistí řadu informací, které by sám sháněl třeba celý den. Odpadají starosti s jazykovou barierou, zjišťováním nejlepších lyžařských terénů či možností jiných aktivit kromě lyžování. Na druhou stranu jsme byli zklamáni z ubytování a počet kilometrů sjezdovek na místě byl taky o hodně nižší než bylo v nabídce. Při individuálních pobytech v Rakousku je bezvadné, že si můžeme vybrat ubytování i lyžování úplně podle svého. Jezdíme autem, takže můžeme nabalit víc věcí než kdybychom cestovali autobusem. Vedle lyží bereme také snowboard i brusle, jezdíme třeba každý den do jiného střediska a když se změní počasí, během dne můžeme snadno přejet jinam. Majitelé penzionu se o nás starají možná lépe než cestovní kancelář, vždy se snaží nám nabídnou zlevněné permanentky, takže naposledy lyžoval nejmladší syn zadarmo a dvě starší děti měli permanentku za 200 šilinků. Mám pocit, že některé cestovní kanceláře ani zvýhodněnou nabídku skipasů pro děti do cen zájezdů nepromítají, takže celkově nás individuální dovolená nepřijde dráž než s cestovkou.

Oldřich Freidinger, tajemník Asociace cestovních kanceláří

Účast na zájezdu s cestovní kanceláří oproti individuálně zajišťované dovolené znamená pro klienta především pohodlí a bezstarostnost, úsporu času a nižší náklady - tedy i finanční úsporu. Navíc podle nového zákona o pojištění cestovních kanceláří proti krachu, který právě vstupuje v platnost, i jistotu, že klient o své peníze nepřijde a bude o něj postaráno i v těch nejožehavějších situacích. Jediná návštěva v cestovní kanceláři, a dnes už i spojení s ní přes internet, nahradí shánění a ověřování spousty nezbytných informací, kontaktů, potíží s potvrzením a platbami přes hranice a odbourá spoustu dalších starostí po cestě i v místě pobytu. Samozřejmě, že je také možné předem se nestarat a prostě jet do kýžených hor naslepo - a vystavit se riziku dovolené strávené diskusemi s recepčními a popojížděním od jednoho ubytovacího zařízení k druhému. Cestovní kanceláře dosahují levnější ceny nákupem dopravních, ubytovacích a dalších služeb ve velkém a to se samozřejmě projevuje pro klienta i na prodejních cenách zájezdů. Ne každý Čech ovládá cizí jazyky což se může individuálnímu cestovateli vymstít a zkazit mu celou dovolenou.

Autor:


Témata: Pojišťovny


Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ivan Bartoš při volební superdebatě iDNES.cz a MF DNES v pražském hotelu...
Lidé na volby prosázeli už 60 milionů. Hitem jsou sázky na Piráty a SPD

Volby jsou sice až v pátek, ale sázkaři mají jasno už teď. Vyhraje je hnutí ANO, naprosto bez diskusí. Druhá ČSSD bude ráda, že předstihne třetí komunisty. A...  celý článek

Ilustrační foto.
Chudoba či sociální vyloučení? V Česku hrozí nejméně ze všech zemí EU

Česká republika byla loni ve srovnání s ostatními 27 státy Evropské unie zemí s nejnižším procentem chudoby a sociálního vyloučení. Společně s Finskem, Dánskem...  celý článek

Logo Účtenkovky tvoří barevná písmena na bílém podkladu
Účtenkovka zlobí. Skenování moc nefunguje a hráčům se do přepisování nechce

Už je to více než dva týdny, co se rozjela účtenková loterie. Cestu k hlavní ceně milion korun, autu či dalším peněžním výhrám však lidem ztěžují problémy s...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.