S fabií má zloděj víc práce než s octavií

Zatímco Škoda Fabia představuje v konkurenci automobilů její kategorie pro zloděje tvrdý oříšek, vykrást nebo ukrást octavii není tak velký problém.
Zatímco Škoda Fabia představuje v konkurenci automobilů její kategorie pro zloděje tvrdý oříšek, vykrást nebo ukrást octavii není tak velký problém. Vyplývá to z velkého testu britského spotřebitelského magazínu Which?, který porovnal 58 automobilů ze dvou hledisek: Jak složitě se člověk bez klíčků do konkrétního vozu dostane a jaké překážky výrobce vymyslel, aby zloděj neukradl auto celé. Mezi malými automobily nejlépe odolávají zlodějům vozy Škoda Fabia a Opel Agila. Oba dostaly nejlepší známky v obou sledovaných kritériích. Neuspěly naopak Renault Clio a Seat Arosa. U automobilů o třídu větších našel test mezi zkoušenými vozy markantnější rozdíly. Audi A3 a Renault Mégane nejlépe ochrání před zloději předmětů, jakými mohou být tašky, autorádia nebo fotoaparáty. Pokud ale poberta chce ukrást auto celé, narazí na největší odpor u Audi A2 a Volkswagenu Bora. Nejsnáz se dá podle výsledků testu dostat do Volkswagenu Golf a Citroënu Xsara. Ve střední třídě kraloval Volkswagen Passat a Lexus IS 200. Mezi vozy této kategorie časopis Which? zařadil i Škodu Octavia, která však skončila v podprůměru. Do mladoboleslavského vozu se totiž zloděj poměrně snadno dostává. Ještě lépe zloději překonávají zabezpečení Mazdy 626, před ukradením celého vozu je špatně chráněn Fiat Marea. Mezi velkoprostorovými vozy si nejlepší hodnocení vysloužil Chrysler PT Cruiser. Špatnou odolnost vůči otevření test prokázal u Fiatu Multipla a Mitsubishi Space Star. Když chce zloděj vůz kategorie MPV, nejlépe se mu podaří ukrást Renaulta Espace. Podle časopisu Which? se zabezpečení aut obecně zlepšuje. Test chválil i autorádia, jimž nyní dávají tvary a velikost designéři automobilek. Takový přístroj je pak nepoužitelný ve vozidlech jiných značek. Zloději nevítají ani nové zámky dveří, které znemožňují odemčení vozu zevnitř po rozbití okna. Dalším krokem v zabezpečení by měla být i okna nové generace, která budou hůře rozbitná než stávající skla.


Témata: Test iDNES.cz