Oznámení o výběru už rozeslalo soutěžícím Ministerstvo dopravy datovou schránkou, ministerstvo informace MF DNES potvrdilo. Vítězství firmy ale není ještě definitivní: kromě odvolání dalších soutěžících se už o tendr začal zajímat Úřad pro ochranu hospodářské soutěže. Začaly ho zajímat podmínky, které ministerstvo stanovilo na projektového manažera celé soutěže.
„Úřad obdržel podnět na tuto veřejnou zakázku. V současné době jsme ve fázi prošetřování podnětu, správní řízení nebylo zahájeno,“ řekla Milena Marešová z tiskového oddělení ÚOHS. Úřad se už obrátil na Ministerstvo dopravy s žádostí o vysvětlení.
Podnět se týká podmínek v soutěži a jejich změny těsně před termínem pro podání nabídek. Ministerstvo původně odmítalo akceptovat možnost, že by soutěžící prokazovali svoji kvalifikaci pro soutěž přes subdodovatele, pár dní před uzávěrkou to ale povolilo. To mohlo vést k podstatnému snížení počtu zájemců o zakázku.
Ministerstvo ale pochybení odmítá. „Zadavatel dodatečnými informacemi upravil svůj výklad zadávacích podmínek a uvedl, že prokazování kvalifikace prostřednictvím subdodavatele, který je subdodavatelem subdodavatele uchazeče, je vzhledem k rozhodovací praxi Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže přípustné,“ řekl mluvčí ministerstva Tomáš Neřold. Podle něj úprava možností prokazování kvalifikace nebyla změnou zadávacích podmínek.
Do soutěže se přihlásilo nakonec šest firem. Ministerstvo výši kontraktu zastropovalo na sto milionů korun, nejdražší nabídka nakonec byla za 74 milionů korun. Případné zpoždění současně nahrává situaci, že stát celou zakázku zruší a bude si výběr mýta zajišťovat sám a jen najímat na jednotlivé činnosti speciální firmy. Prachař chtěl ale vybranou firmu použít i na tyto činnosti.