Vlaků mezi Prahou a Ostravou ubude. Pendolino se vrátí pod tři hodiny

  13:39aktualizováno  13:39
Konkurenční boj tří dopravců na trati mezi Prahou a Ostravou od prosince s novým jízdním řádem nepatrně poleví. Změní se také zastávky, kde budou jednotliví dopravci zastavovat. A část vlaků zvládne cestu o pár minut rychleji než dosud.

Osobní železniční dopravu mezi Prahou a Ostravou poskytují nově tři společnosti. Vypravují linky Pendolino (CD), Regiojet (Student Agency) a Leo Express. | foto:  Petr Topič, MAFRA

Podle nového jízdního řádu, který vstoupí v platnost od 15. prosince, bude týdně jezdit mezi Prahou a Ostravou celkem 241 vlaků oproti dosavadním 255. Největší podíl budou mít i nadále České dráhy, které vypraví 57 vlaků EC/IC, 55 pendolín a 14 nočních rychlíků. Jízdní řád pro trať Praha - Ostrava zatím na svých stránkách zveřejnil pouze Pardubický kraj.

U Českých drah zrychlí od nového jízdního řádu pendolina i dosavadní expresy, které budou nově zařazeny do kategorie EuroCity/InterCity. Pendolino se znovu vrátí s dobou cesty mezi Ostravou a Prahou pod tři hodiny. Úsek zvládne za 2 hodiny a 59 minut. Průměrná cestovní rychlost tak stoupne na 118 kilometrů v hodině. Dosud nejrychlejší spojení bylo před dvěma lety, kdy cesta trvala 2 hodiny a 56 minut, letos jezdí za 3 hodiny a 2 minuty.

Pendolino zůstává nejrychlejší

Po dokončení modernizace koridoru v Běchovicích a Ústí nad Orlicí by se mohla jízdní doba dostat na 2 hodiny a 50 minut. Nově začne jeden pár spojů zajíždět až do Karviné, většina nebude končit v Bohumíně, ale v Ostravě.

Křišťálová lupa

Pendolino od prosince výrazně zvýší svůj náskok v rychlosti proti konkurenci. Leo Express dosud jezdí jen o šest minut pomaleji, od prosince mu cesta z Prahy potrvá 3 hodiny a 16 minut, z Ostravy 3 hodiny a 23 minut. Soukromý dopravce sice zruší kvůli zrychlení zastávku v Pardubicích, nově ale přidává pro všechny vlaky zajíždění do Přerova, kde dosud cestující pro cesty do Prahy musí využívat starší "koženkové" vozy drah. Dráhy ale slibují, že postupně i na vlaky z Přerova nasadí novější vozy. Leo Express z ostravské trasy zruší jeden pár spojů, s kterým nově začne zajíždět namísto do Bohumína z Přerova do Starého Města u Uherského Hradiště.

Také RegioJet mění částečně jízdní řád: nově všechny vlaky budou zastavovat v Zábřehu na Moravě a také v České Třebové. Jízdní doba se u cest z Prahy prodlouží z 3 hodin a 16 minut o pět minut, naopak z Ostravy pojede vlak o pět minut rychleji za 3 hodiny a 23 minut. Část vlaků bude zajíždět až do zastávky Třinec Centrum.

Jízdní řád posouvá i mírně časy odjezdů. V některých časech tak bude panovat extrémní konkurence. Například mezi 36. minutou liché hodiny a 11. minutou sudé hodiny pojedou z Prahy celkem čtyři vlaky.

Trať mezi Prahou a Ostravou je pro všechny tři dopravce silně ztrátová, jasno do budoucnosti má přinést hlavně antimonopolní úřad. U něj leží stížnost soukromých dopravců na zneužití dominantního postavení Českých drah.

Autor:


Nejčtenější

Všichni chtěli spot ve stylu Air Bank, říká autor. Nově opisuje E.ON

Reklama na služby E.ON.

Jedni říkají, že jde o „vykrádačku“, jiní to tak nevidí. Spotů, které se inspirovaly populárními krátkými reklamami Air...

Šátek za tisíc dolarů vypadá jako ženské přirození, značka Fendi sklidila výsměch

Růžovou šálu Touch of Fur vyrábí italská módní značka Fendi

Italská značka luxusního oblečení Fendi pobavila svým kožešinovým šátkem mnohé uživatele sociálních sítí. Zejména jeho...



Z prošlého jídla a miliard much udělali dva Britové v Jižní Africe byznys

Od roku 2008, kdy firma vznikla a přijala první zaměstnance, se jejich počet...

Miliardy much a hnijící jídlo jsou pro bratry Jasona a Davida Drewovy z Velké Británie jádrem podnikání. V Jižní Africe...

Mladí chtějí žít na dluh a mít hned to, na co rodiče šetřili, říká bankéř

Šéf Sberbank Edin Karabeg

Mileniálové si půjčují a jsou častěji ochotni jít do rizika než jejich rodiče, myslí si šéf české pobočky Sberbank Edin...

KVÍZ: Proč chyběl v Československu toaletní papír a kde byste našli Baťov?

Peníze

České a slovenské hospodářství prošlo za posledních sto let etapami bouřlivého rozvoje i zaostávání. Děti dnes už...

Další z rubriky

Na Švestkové dráze řádí téměř 200metrový obr, obnovuje kilometry trati

Stroj RU 800 k opravě železnic.

Sedm set tun těžké zařízení opravuje severočeskou Švestkovou dráhu, železniční trať mezi Litoměřicemi a Mostem. Během...

Cesta vlakem se zkrátí, stát zrychlí některé klíčové tratě

Výstavba koridoru Rokycany - Plzeň.

Denní dojíždění vlakem za prací do Prahy z Pardubic je stále běžnější. Ceny bytů jsou v Pardubicích dvakrát nižší,...

Karlín a u Kříže. V Praze nejspíš vzniknou nové zastávky vlaku

Vizualizace železniční zastávky Karlín

Dvě další zastávky mohou v nejbližších letech usnadnit cestujícím přestup z pražské městské dopravy na příměstskou...



Najdete na iDNES.cz