S reklamací zboží koupeného v zahraničí bývá v tuzemsku problém

Ani firmy, které tvoří mezinárodní řetězce, zákazníkům život příliš neulehčují a v případě reklamací se rozhodně neřídí jednotným postupem.
Ani firmy, které tvoří mezinárodní řetězce, zákazníkům život příliš neulehčují a v případě reklamací se rozhodně neřídí jednotným postupem. Reklamovat zboží zakoupené mimo Českou republiku totiž ve většině případů v tuzemsku není možné. Existují však i výjimky, například obchod Marks & Spencer, kde zákazníkům po předložení účtenky vrátí peníze. Pokud doklad o zaplacení nemají, mohou si zboží vyměnit za jiné nebo vzít kreditní poukázky na nákup zboží. Možnost reklamovat v tuzemsku zboží nakoupené v zahraničí nabízí také Philips. Týká se to však pouze výrobků označených World wide guarantees. Za výrobek, který nelze opravit, dostane zákazník nový, a pokud není daný typ v tuzemsku dostupný, firma mu nabídne podobný. Také odpověď na povánoční otázku, co s bezvadnými, ale nevhodnými dárky, není jednoznačná. Vrátit takové zboží většinou není možné u elektroniky, s některými ochotnějšími prodejci se však lze dohodnout. Tuto službu naopak nabízejí některé oděvní a obuvnické firmy. Například v obchodbech C & A mohou zákazníci do 9. ledna vrátit zboží, které zde nakoupili v prosinci, a dostanou zpátky peníze. Podobné je to i u Markse & Spencera nebo u Bati, kde je možné zboží bez vady vyměnit. Podmínka výměny zboží či vrácení peněz je u všech firem stejná - předložení účtenky.