Jeden a půl metrů dlouhou šálu upletla žena z Mnichova, která během roku 2018 pravidelně využívala vlakové dopravy německé vlakové společnosti Deutsche Bahn. Rozdílné barvy reprezentují, jak často a dlouho trvalo zpoždění jejího vlaku. Šedá barva znamená zpoždění kratší než pět minut. Růžová barva reprezentuje zpoždění od 5 do 30 minut. Červená barva znamená, že se vlak zpozdil o více než 30 minut.
Jak uvedl německý deník Deutsche Welle, šála se v pondělí vydražila na aukčním portálu eBay za 7 550 eur (193 318 Kč). Během aukce padlo 134 nabídek od 45 zájemců.
S nápadem šálu vydražit přišla dcera tvůrkyně Sara Weberová. Weberová, profesí novinářka, zveřejnila fotografii šály na Twitteru a reakcí byla natolik nadšená, že se se svou matkou rozhodly předmět vydražit v aukci a výtěžek věnovat charitativní organizaci Bahnhofmission. Ta pomáhá lidem v nouzi u železničních stanic po celém Německu.
„Na jaře bylo vše v pořádku. Spousta šedé a růžové. V létě se ovšem začala často objevovat červená. Způsobily to výluky během léta,“ napsala Weberová na svém Twitteru.
„Moje máma i já jsme velmi šťastné. Něco takové jsme rozhodně nečekaly,“ dodala Weberová.
Plány na zlepšení
Společnost Deutsche Bahn se problém rozhodla řešit. Jmenovala proto krizového manažera, který se má starat o větší dochvilnost vlaků. Stal se jím Ronald Pofalla.
Pofalla a další přední představitelé Deutsche Bahn budou v neděli prezentovat své plány na zlepšení na německém ministerstvu dopravy. Informoval o tom britský deník The Guardian.
Společnost připustila, že v roce 2018 se zpozdil jeden ze čtyř vlaků a zpoždění měla také více než třetina vysokorychlostních vlaků. To je, v porovnání s časy, kdy 95 procent německých vlakových spojů jezdilo včas, poměrně hodně. Pro rok 2019 si Deutsche Bahn stanovily cíl dosáhnout osmdesátiprocentní dochvilnosti u všech vlaků a 76,5procentní dochvilnosti u dálkových vlaků.