Podle obchodního řetězce Lidl si svou dovolenou Češi nedovedou představit bez „štangle“ salámu či masové konzervy. Trvanlivý salám je něco, co k prázdninám zkrátka patří. „Jedničkou je jednoznačně Lovecký salám, jehož prodeje v létě stoupají oproti předcházejícím měsícům dvojnásobně. Stříbrné místo pak zaujímá salám Vysočina a je zajímavé, že lidé si raději kupují menší balení,“ sdělila tisková mluvčí řetězce Lidl Zuzana Hola.
Další populární potravinou, kterou si Češi hojně dopřávají během dovolené, jsou masové konzervy. Jejich nákupy rostou v Lidlu hlavně v červenci a srpnu, a to obvykle o více než 50 procent.
„U nás rostou hlavně prodeje peckovin. Jinak se skladba nákupního košíku zásadním způsobem nemění. Častěji se tam objevují balené nápoje, pivo, nebo věci na grilování,“ uvedl za Tesco ČR tiskový mluvčí společnosti Václav Koukolíček.
Produkty ke grilování či maso na gril se ve zvýšeném množství prodávají i v Kauflandu. Populární je i další sezónní zboží, jako jsou nápoje, ovoce, zelenina, opalovací krémy nebo zmrzliny. Obdobně vypadá i košík zákazníků Penny Marketu. „Obecně lze říci, že se frekvence nákupů s příchodem léta zvyšuje a trvá i po začátku školního roku,“ sdělila tisková mluvčí Penny Marketu Monika Lebedová
V Globusu nejrychleji roste zájem o kategorií alternativních produktů. „V období léta a dovolených se oproti předchozím rokům čím dál více prodávají rychlé svačiny v podobě tyčinek, krekrů a nápojů,“ řekla tisková mluvčí řetězce Pavla Hobíková a dodala, že tento trend odráží i velký zájem o Mana drink. Roste skupina zákazníků, která na cestách dává přednost těmto produktům například před bagetou z benzínové stanice.
Kvalita je pro Čechy stále důležitější
Obchodní řetězce se shodují na tom, že v porovnání s minulostí si čeští zákaznici neváhají připlatit za kvalitu. To se projevuje i při výběru výše zmíněných masových konzerv. Lidé raději sahají po těch, které obsahují více masa a zároveň kontrolují jejich složení. „Zákazníci daleko více sledují složení a původ potravin a dbají také více na zdravý životní styl. Rádi si pak připlatí za prémiové produkty,“ potvrzuje Koukolíček.
Tisková mluvčí řetězce Kaufland Renata Maierl dodává, že u ovoce, zeleniny, masa, lahůdek či pečiva vyhledávají maximální čerstvost. „Naši zákazníci i nadále senzitivně vnímají cenovou hladinu a velmi si pochvalují akční nabídky napříč celým sortimentem. V letním období oceňují například produkty spojené s grilováním a kempováním, které v sezóně prodáváme,“ dodala Maierl.