Dovolená se blíží a s ní zástupy Čechů k regálům s konzervami

  1:00aktualizováno  1:00
Letní sezóna mění nákupní zvyky Čechů. S blížícími se prázdninami lidé začínají nakupovat zásoby na dovolenou. I když zákazníci supermarketů během léta upřednostňují raději lehčí stravu, nezapomínají ani na klasické dovolenkové pochutiny a maso na grilování.

Vysočina 1967 se vyrábí podle původní receptury. | foto: Regionalnipotravina.cz

Podle obchodního řetězce Lidl si svou dovolenou Češi nedovedou představit bez „štangle“ salámu či masové konzervy. Trvanlivý salám je něco, co k prázdninám zkrátka patří. „Jedničkou je jednoznačně Lovecký salám, jehož prodeje v létě stoupají oproti předcházejícím měsícům dvojnásobně. Stříbrné místo pak zaujímá salám Vysočina a je zajímavé, že lidé si raději kupují menší balení,“ sdělila tisková mluvčí řetězce Lidl Zuzana Hola. 

Další populární potravinou, kterou si Češi hojně dopřávají během dovolené, jsou masové konzervy. Jejich nákupy rostou v Lidlu hlavně v červenci a srpnu, a to obvykle o více než 50 procent.

Fotogalerie

„U nás rostou hlavně prodeje peckovin. Jinak se skladba nákupního košíku zásadním způsobem nemění. Častěji se tam objevují balené nápoje, pivo, nebo věci na grilování,“ uvedl za Tesco ČR tiskový mluvčí společnosti Václav Koukolíček.

Produkty ke grilování či maso na gril se ve zvýšeném množství prodávají i v Kauflandu. Populární je i další sezónní zboží, jako jsou nápoje, ovoce, zelenina, opalovací krémy nebo zmrzliny. Obdobně vypadá i košík zákazníků Penny Marketu. „Obecně lze říci, že se frekvence nákupů s příchodem léta zvyšuje a trvá i po začátku školního roku,“ sdělila tisková mluvčí Penny Marketu Monika Lebedová

V Globusu nejrychleji roste zájem o kategorií alternativních produktů. „V období léta a dovolených se oproti předchozím rokům čím dál více prodávají rychlé svačiny v podobě tyčinek, krekrů a nápojů,“ řekla tisková mluvčí řetězce Pavla Hobíková a dodala, že tento trend odráží i velký zájem o Mana drink. Roste skupina zákazníků, která na cestách dává přednost těmto produktům například před bagetou z benzínové stanice.

Kvalita je pro Čechy stále důležitější

Obchodní řetězce se shodují na tom, že v porovnání s minulostí si čeští zákaznici neváhají připlatit za kvalitu. To se projevuje i při výběru výše zmíněných masových konzerv. Lidé raději sahají po těch, které obsahují více masa a zároveň kontrolují jejich složení. „Zákazníci daleko více sledují složení a původ potravin a dbají také více na zdravý životní styl. Rádi si pak připlatí za prémiové produkty,“ potvrzuje Koukolíček. 

Tisková mluvčí řetězce Kaufland Renata Maierl dodává, že u ovoce, zeleniny, masa, lahůdek či pečiva vyhledávají maximální čerstvost. „Naši zákazníci i nadále senzitivně vnímají cenovou hladinu a velmi si pochvalují akční nabídky napříč celým sortimentem. V letním období oceňují například produkty spojené s grilováním a kempováním, které v sezóně prodáváme,“ dodala Maierl.

Autor:

Nejčtenější

V Praze otevírá nevěstinec se silikonovými pannami, inspiruje se cizinou

Realistická silikonová panna Rebeca podniku Naughty Harbor.

Nezávazný sex, který není nevěra. To svým zákazníkům slibuje podnik Naughty Harbor, který ve středu otevřel v Praze....

Dráhy nevědí, co s historickými vlaky. Prodělávají jim 40 milionů ročně

Lokomotiva řady 750.356 přezdívaná Brejlovec je jednou z těch, kterou chtějí...

Na ministerstvech dopravy a kultury vzniká plán na záchranu parních lokomotiv a dalších historických vozidel, o které...

Cigarety bez dýmu. Firma láká Čechy na zahřívaný tabák, lékařka varuje

Americká společnost Philip Morris představila novou generaci zahřívaných...

Společnost Philip Morris ČR v úterý představila novou generaci zahřívaných cigaret bez kouře iQOS 3. Vedle ní přišla i...

Obchody si akcemi Black Friday utahují smyčku kolem krku, říká odborník

Black Friday

Od pondělí 19. listopadu začnou u některých obchodníků výprodeje na tzv. Černý pátek. Řada e-shopů však ve snaze zvýšit...

Zaměstnanci Ryanair tvrdí, že museli spát na zemi. Podle firmy to jen hráli

Ryanair

Irská nízkonákladová letecká společnost Ryanair dala výpověď šesti zaměstnancům, kteří minulý měsíc zveřejnili...

Další z rubriky

Slevomat rozjel cestovku do exotiky, do tří let chce utržit miliardu

Slevomat slibuje exotiku za ceny až o třetinu nižší než konkurence. Na snímku...

Portál Slevomat založil vlastní cestovní kancelář CK Zanzo, která od listopadu prodává zájezdy do exotických destinací...

Předražené IT systémy ministerstva práce, „sleva“ nakonec nebyla zadarmo

Bývalá ministryně práce a sociálních věcí Michaela Marksová

Za ministryně práce Michaely Marksové proběhly tendry na systémy na výplatu dávek za stovky milionů. Vysoutěžená částka...

Ejpovický tunel zkrátí cestu z Plzně do Prahy o 11 minut, řekl šéf SŽDC

generální ředitel SŽDC Jiří Svoboda v diskusním pořadu Rozstřel. (14. listopadu...

Nejdelší železniční tunel v Česku unese i vlaky jedoucí rychlostí 230 kilometrů za hodinu. Ejpovický tunel bude první...

Najdete na iDNES.cz