Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dovolená se blíží a s ní zástupy Čechů k regálům s konzervami

  1:00aktualizováno  1:00
Letní sezóna mění nákupní zvyky Čechů. S blížícími se prázdninami lidé začínají nakupovat zásoby na dovolenou. I když zákazníci supermarketů během léta upřednostňují raději lehčí stravu, nezapomínají ani na klasické dovolenkové pochutiny a maso na grilování.

Vysočina 1967 se vyrábí podle původní receptury. | foto: Regionalnipotravina.cz

Podle obchodního řetězce Lidl si svou dovolenou Češi nedovedou představit bez „štangle“ salámu či masové konzervy. Trvanlivý salám je něco, co k prázdninám zkrátka patří. „Jedničkou je jednoznačně Lovecký salám, jehož prodeje v létě stoupají oproti předcházejícím měsícům dvojnásobně. Stříbrné místo pak zaujímá salám Vysočina a je zajímavé, že lidé si raději kupují menší balení,“ sdělila tisková mluvčí řetězce Lidl Zuzana Hola. 

Další populární potravinou, kterou si Češi hojně dopřávají během dovolené, jsou masové konzervy. Jejich nákupy rostou v Lidlu hlavně v červenci a srpnu, a to obvykle o více než 50 procent.

Fotogalerie

„U nás rostou hlavně prodeje peckovin. Jinak se skladba nákupního košíku zásadním způsobem nemění. Častěji se tam objevují balené nápoje, pivo, nebo věci na grilování,“ uvedl za Tesco ČR tiskový mluvčí společnosti Václav Koukolíček.

Produkty ke grilování či maso na gril se ve zvýšeném množství prodávají i v Kauflandu. Populární je i další sezónní zboží, jako jsou nápoje, ovoce, zelenina, opalovací krémy nebo zmrzliny. Obdobně vypadá i košík zákazníků Penny Marketu. „Obecně lze říci, že se frekvence nákupů s příchodem léta zvyšuje a trvá i po začátku školního roku,“ sdělila tisková mluvčí Penny Marketu Monika Lebedová

V Globusu nejrychleji roste zájem o kategorií alternativních produktů. „V období léta a dovolených se oproti předchozím rokům čím dál více prodávají rychlé svačiny v podobě tyčinek, krekrů a nápojů,“ řekla tisková mluvčí řetězce Pavla Hobíková a dodala, že tento trend odráží i velký zájem o Mana drink. Roste skupina zákazníků, která na cestách dává přednost těmto produktům například před bagetou z benzínové stanice.

Kvalita je pro Čechy stále důležitější

Obchodní řetězce se shodují na tom, že v porovnání s minulostí si čeští zákaznici neváhají připlatit za kvalitu. To se projevuje i při výběru výše zmíněných masových konzerv. Lidé raději sahají po těch, které obsahují více masa a zároveň kontrolují jejich složení. „Zákazníci daleko více sledují složení a původ potravin a dbají také více na zdravý životní styl. Rádi si pak připlatí za prémiové produkty,“ potvrzuje Koukolíček. 

Tisková mluvčí řetězce Kaufland Renata Maierl dodává, že u ovoce, zeleniny, masa, lahůdek či pečiva vyhledávají maximální čerstvost. „Naši zákazníci i nadále senzitivně vnímají cenovou hladinu a velmi si pochvalují akční nabídky napříč celým sortimentem. V letním období oceňují například produkty spojené s grilováním a kempováním, které v sezóně prodáváme,“ dodala Maierl.

Autor:


Nejčtenější

Falešný „smažák“, pangas místo candáta. Restaurace dál klamou zákazníky

Smažené sýry restaurace občas nahradí takzvanými analogy, které se méně...

Klamání hostů náhražkami potravin z restaurací nemizí. Místo Plzeňského Prazdroje dostávají zákazníci pražského podniku...

Dostanu o 5 Kč na hodinu navíc? Beru. Firmy tápou nad odchody zaměstnanců

Ilustrační snímek

Potravinářské řetězce, sklady nebo pošta mají jedno společné: až třetina zaměstnanců tam nevydrží déle než rok. Nemají...



KVÍZ: Maturita z piva. Vyzkoušejte se, jak znáte značky, hospody i pijany

Šikovný hospodský umí načepovat hladinku, šnyt i mlíko.

V předchozím pivním kvízu jsme vás zkoušeli hlavně z výroby piva, tentokrát to bude více ze života - co pijeme, jak to...

ČSA se vracejí do minulosti. Aerolinky vymění flotilu airbusů za boeingy

Ilustrační snímek

České aerolinie čeká během následujících měsíců velká výměna provozovaných letadel. Do dvou let mají ve flotile...

Mám obavu, že přijde nová světová hospodářská krize, varuje Zeman

Prezident Miloš Zeman při setkání se zástupci německých firem, které investují...

Prezident Miloš Zeman se obává další světové hospodářské krize. Podle něj za každou takovou krizí stojí „blbost...

Další z rubriky

Nová sklizeň zlevňuje jablka, kilogram je v průměru za 33 korun

Ilustrační snímek

Ceny jablek s novou sklizní klesly z červencových rekordních 43,23 koruny za kilogram na nynějších průměrných přibližně...

Podvodné stránky úřadu práce klamou nezaměstnané, varuje ten skutečný

Desítky nových pracovních míst přibude na Ostravsku a Karvinsku pro úředníky....

Klamavé weby nabízejí rekvalifikaci zdarma pro každého a volná pracovní místa, zdánlivě garantovaná úřadem práce....

Topná sezóna může začít již příští týden a kominíci nestíhají

(ilustrační foto)

Letošní topná sezóna začne na většině území České republiky již příští týden. Ti, kteří ještě nestihli povinnou revizi...



Najdete na iDNES.cz