Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Sama zvládla dostavět fabriku, podnikání nevzdala osudu navzdory

  3:02aktualizováno  3:02
Příběh Ilony Klímové, jediné majitelky společnosti Aspius, která do českých kuchyní dodává kvalitní jihoamerické steaky či chlazené francouzské křepelky, je bez nadsázky příběhem vůle a síly obstát v nejtěžší životní situaci. Začátek podnikání, který se datuje do roku 2002, šel přitom velmi hladce.

Ilona Klímová, majitelka společnosti Aspius. | foto:  Michal Růžička, MAFRA

"Spolu s manželem jsme našli díru na trhu, v Česku chyběli dodavatelé kvalitního zahraničního masa," vzpomíná Klímová, která dnes řídí firmu s ročním obratem kolem 100 milionů korun.

Firma tak začala rychle růst, našla si velké zákazníky z řad obchodních řetězců včetně Makra a pomalu ji přestávaly stačit pronajaté sklady. Po třech letech dohadování s úřady se jí v prosinci roku 2006 podařilo získat stavební povolení na vlastních pozemcích u středočeské Řitky.

Když však konečně začala společnost stavět, manžel Ilony Klímové zemřel. "Bylo to tři týdny po začátku stavby nové provozovny naší firmy. O stavbě jsem moc nevěděla, takže jsem ji musela na půl roku zastavit a do všeho proniknout," vzpomíná Klímová. Do toho musela přesvědčit své dodavatele i odběratele, že firma nekončí a jede dál. A zároveň se poprat s rozestavěným vlastním domem. "Když v mase zmizí mužský element, má spousta lidí pocit, že už to nepůjde," říká Klímová. Jejím dcerám byl tehdy jeden rok a sedm let.

Napadlo ji, že by firmu prodala a podnikání vzdala? "Asi ne. Co bych dělala? Nad vodou vás drží v takové situaci hlavně děti. Když už nemůžete, tak se na ně podíváte a víte, proč musíte pokračovat," dodává žena, která založila značku Moje maso a jejíž fotografii můžete vidět i na přebalech steaků v obchodech.

Teď se dívá hlavně do budoucnosti. Na své lince porcuje a balí chlazená masa přesně na míru zákazníkům a to především do maloprodeje. Letos začíná balit některé výrobky i pod privátní značkou Spar Premium. O prodeji firmy rozhodně neuvažuje. V branži se naučila od zkušenějších heslo: "Když řežete do masa, řežete do peněz".





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Mobilní internet - ilustrační foto
Twisto míří s odloženými platbami do Polska. Dostalo injekci 5 milionů eur

Digitální platební služba Twisto získala od holandské ING Group a rakouské pojišťovny UNIQA investici ve výši pěti milionů eur. Ta poslouží na rozvoj služeb v...  celý článek

Penny Market Lehovec. Řetězec zmodernizuje stovky svých obchodů.
Zákaz prodeje o svátcích porušilo 28. září jen několik obchodů

Zákaz prodeje o svátcích porušily ve čtvrtek 28. září tři ze 115 obchodů zkontrolovaných Českou obchodní inspekcí (ČOI). I při předchozích prověrkách většina...  celý článek

Závod Škoda Auto v Kvasinách začal s výrobou modernizovaného modelu Yeti...
Volkswagen se bojí Škody. Chce část výroby přesunout z Česka do Německa

Vedení a odbory německé automobilky Volkswagen chtějí, aby se část výroby divize Škoda přesunula do Německa a aby divize platila více peněz za sdílené...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.