Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Sarkozy volal Obamovi: Evropa vyřeší krizi do listopadu

  22:01aktualizováno  22:01
Francouzský prezident Nicolas Sarkozy telefonicky hovořil s Barackem Obamou. Svému americkému protějšku slíbil, že Evropa bude do listopadu vědět, jak vyřeší svou dluhovou krizi.

Francouzský prezident Nicolas Sarkozy | foto: Reuters

Základní plán vznikl na schůzce, kterou v neděli Sarkozy absolvoval s německou kancléřkou Angelou Merkelovou. Eurozóna podle tohoto plánu krizi vyřeší do listopadového summitu G20.

"Hlava státu podtrhla, že Francie a Německo se dohodly na návrhu globálního a trvalého řešení problémů, s nimiž se potýká eurozóna, a to ještě před summitem G20 v Cannes," píše se ve sdělení kanceláře prezidenta Sarkozyho.

Obama prý snaze Evropanů vyjádřil podporu. Samostatně pak Obama hovořil i s britským premiérem Davidem Cameronem.

Krize v eurozóně zatěžuje bilanci některých finančních ústavů, zvláště pak těch, které drží dluhopisy nejzadluženějších zemí. V minulých týdnech se dokonce objevily spekulace, že některé velké banky z eurozóny se špatně dostávají k dolarovému financování. Nejvíce zasaženy jsou údajně banky ve Francii. Žádná z nich to nepotvrdila, naznačují to ale slova lidí, kteří s bankami přicházejí denně do styku.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační foto
Amazon instaluje lidem schránky. Mohou převzít balík, i když nejsou doma

On-line prodejce Amazon pronikl do života Američanů různými způsoby. Začalo to obyčejnými knihami. Pokračovalo to těmi elektronickými, čtečkou Kindle,...  celý článek

Ilustrační snímek
„Chipsokalypsa" děsí Novozélanďany, déšť zničil pětinu úrody brambor

Chipsokalypsa či bramborogeddon. Situace kolem nedostatku smažených lupínků už na Novém Zélandu dosáhla takových rozměrů, že pro ni vznikly speciální názvy....  celý článek

Máme vlastní značky, ukazuje slovenský Lidl v nových spotech - špagety
VIDEO: Slovenský Lidl provokuje. Dobírá si ceny značkových produktů

Reklamní kampaně německého obchodního řetězce Lidl provází jedna kontroverze za druhou. V nejnovější kampani na Slovensku se řetězec snaží posílit pozici...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.