SBS není bezvýznamný koncern

  16:01aktualizováno  16:01
- Tvrzení Vladimíra Želeného, že mediální společnost Scandinavian Broadcasting Systems (SBS), která již několik let usiluje o vstup na český televizní trh, je jen bezvýznamná, druhořadá firmička, se nezakládají na pravdě. "Proti Nově je SBS trpaslík," prohlásil v pátek Železný. "SBS není hráč, který by byl důstojný vývoje televize na českém území," přidal posléze.

Ačkoliv se Železný dlouhodobě prezentuje jako znalec světové mediální scény, jeho včerejší bagatelizující slova na adresu SBS jsou v ostrém rozporu se skutečností. Mediální síť SBS totiž patří k největším na světě.

Historie koncernu SBS Broadcasting začala před deseti lety, kdy jeho šéf Harry Evans Sloan koupil první evropskou stanici - dánskou placenou televizi Kanal 2. Nyní je součástí síttě TV Danmark společně s dalšími třemi stanicemi. Současně získal podíl v norské komerční stanici TV Norge. O rok později oficiálně vznikl koncern Scandinavian Broadcasting Systems propojením Kanal 2 a TV Norge.

V roce 1991 získal SBS stanici Kanal 5 ve Švédsku, v dalším roce společnost vstoupila na elektronickou burzu Nasdaq v Chicagu. V roce 1994 koupil několik rozhlasových stanic ve Skandinávii. V polovině devadesátých let začala SBS expandovat do Belgie a Nizozemska, kde vlastní kanály VT4 a SBS6.

Před třemi lety se stal hlavním podílníkem na první maďarské celoplošné komerční stanici. Letos SBS zahájil vysílání dalšího nizozemského kanálu Net 5. V říjnu začne ve Švýcarsku vysílat první celoplošná komerční stanice, TV3, jejímž vlastníkem je rovněž SBS. Počátkem příštího roku se SBS bude podílet na italské stanici nabízející nákupy přes obrazovku.

V současnosti vlastní SBS celkem 18 televizních stanic ve 13 zemích, které oslovují 150 miliónů domácností. Zaměstnává 4 tisíce lidí, v letošním roce počítá se ziskem 45 miliónů dolarů, v příštím se 75 miliony dolarů (asi 2,625 miliardy korun). Současná cena akcie SBS se na burze Nasdaq pohybuje kolem 30 dolarů.

Autor:


Témata: Dolar, Nasdaq, Zisk

Nejčtenější

Všichni chtěli spot ve stylu Air Bank, říká autor. Nově opisuje E.ON

Reklama na služby E.ON.

Jedni říkají, že jde o „vykrádačku“, jiní to tak nevidí. Spotů, které se inspirovaly populárními krátkými reklamami Air...

Šátek za tisíc dolarů vypadá jako ženské přirození, značka Fendi sklidila výsměch

Růžovou šálu Touch of Fur vyrábí italská módní značka Fendi

Italská značka luxusního oblečení Fendi pobavila svým kožešinovým šátkem mnohé uživatele sociálních sítí. Zejména jeho...



Z prošlého jídla a miliard much udělali dva Britové v Jižní Africe byznys

Od roku 2008, kdy firma vznikla a přijala první zaměstnance, se jejich počet...

Miliardy much a hnijící jídlo jsou pro bratry Jasona a Davida Drewovy z Velké Británie jádrem podnikání. V Jižní Africe...

Mladí chtějí žít na dluh a mít hned to, na co rodiče šetřili, říká bankéř

Šéf Sberbank Edin Karabeg

Mileniálové si půjčují a jsou častěji ochotni jít do rizika než jejich rodiče, myslí si šéf české pobočky Sberbank Edin...

KVÍZ: Proč chyběl v Československu toaletní papír a kde byste našli Baťov?

Peníze

České a slovenské hospodářství prošlo za posledních sto let etapami bouřlivého rozvoje i zaostávání. Děti dnes už...

Další z rubriky

Pražský radní Dolínek míří do vesmíru, chce založit „českou NASA“

Petr Dolínek

Pražský radní pro dopravu Petr Dolínek, známý především kontroverzním rozhodnutím o zboření Libeňského mostu, míří výš....

Zmrzlina, nebo sex? Sexistické prasátečko odmění urážlivé reklamy

Reklama na zmrzlinu v soutěži Sexistické prasátečko 2018.

V posledním ročníku ankety to vypadá, že zmrzlina i víno svádí k sexismu. Na víno zve blondýna ve vířivce, růžový...

Samoobslužné pokladny ověří u Britů jejich věk. Kvůli alkoholu a cigaretám

Samoobslužná pokladna firmy NCR vybavená systémem na rozpoznávání věku z...

V některých supermarketech ve Velké Británii zákazníci již brzy nebudou muset při nakupování alkoholu a cigaret u...



Najdete na iDNES.cz