Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Scania loni v Česku utržila 1,5 miliardy

  12:11aktualizováno  12:11
Z celkového počtu 3037 nových nákladních vozů dodaných českým odběratelům v loňském roce jich 391 nese značku švédského producenta těžkých nákladních vozů a autobusů Scania. Oproti roku 1999, kdy bylo prodáno 305 vozidel, došlo k nárůstu prodejů o 28 procent. Scania si tak zajistila třináctiprocentní podíl na českém trhu. Vozový park dopravních firem byl dále rozšířen o 118 ojetých vozidel této značky. Celkový obrat společnosti Scania Czech Republic včetně partnerů v servisní a prodejní síti dosáhl 1,5 miliardy korun. Oproti roku 1999 jde o nárůst o 45 procent.

Během svého šestiletého působení na českém trhu Scania proinvestovala téměř 280 miliónů korun. Ke konci loňského roku firma zaměstnávala 105 lidí.

Velké pozornosti se v minulém roce dostalo především rozvoji servisní sítě - počátkem roku byl otevřen servis v Ústí nad Labem a v září bylo zprovozněno nové servisní a prodejní centrum v Českých Budějovicích.

Zákazníkům byly nabídnuty nové produkty v oblasti poprodejních služeb - údržba, pronájmy a další.

V polovině roku byl na český trh znovu uveden luxusní dálkový autobus, který Scania vyrábí ve spolupráci se španělskou designerskou firmou Irizar.

V celosvětovém měřítku Scania prodala 56 492 vozidel v celkové hodnotě 53 miliard švédských korun (207 miliard českých). O rok dříve zákazníci odebrali 50 414 vozů. Provozní zisk dosáhnul 5 miliard švédských korun (19,5 miliardy Kč).

V letošním roce by krátkodobé oslabení evropského trhu mělo být vyváženo silnou pozicí na ostatních trzích, informoval výkonný ředitel Scanie Leif Ostling.

"Dobrý růst Scanie v minulém roce věští dobrou budoucnost, dokonce i když já vidím v krátkodobém období oslabení evropského trhu," prohlásil Ostling.

Podle Ostlinga by efekt nižších příjmů měl být vyvážen rostoucím objemem prodeje v Latinské Americe a Asii. K tomu se přidá pozitivním vývoj směnných kursů a vyšší produktivita, řekl Ostling agentuře Reuters.

Rekordní prodeje zaznamenala Scania také v západní Evropě, která se stala odbytištěm pro 37 908 vozů (v roce 1999 to bylo 35 079). Společnost zde získal šestnáctiprocentní tržní podíl a upevnila svoji pozici druhého největšího výrobce těžkých nákladních automobilů na západoevropském trhu.

V přelomovém roce 2000 dosáhla Scania ještě jedné magické hranice - její výrobní haly opustil miliontý tahač, který byl symbolicky smontován z dílů vyrobených v nejrůznějších továrnách Scania po celém světě. V nich pro Scanii pracuje na 27 000 zaměstnanců.

Evropská komise loni v březnu v obavách z vytvoření monopolní pozice ve Skandinávii zamítla žádost švédského výrobce nákladních vozů a autobusů Volvo o převzetí domácího konkurenta.

Spojením by vznikl největšího výrobce těžkých nákladních vozů v Evropě. Ve stejném měsíci se pak Volkswagenu podařilo převzít za 55 miliard českých korun 34 procent hlasovacích práv ve Scanii od společnosti Investor AB.

Těžký nákladní vůz Scania

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Mobilní internet - ilustrační foto
Twisto míří s odloženými platbami do Polska. Dostalo injekci 5 milionů eur

Digitální platební služba Twisto získala od holandské ING Group a rakouské pojišťovny UNIQA investici ve výši pěti milionů eur. Ta poslouží na rozvoj služeb v...  celý článek

Ředitel Hamé Martin Štrupl
Stát nemá co mluvit do marží a dvojí kvality, říká šéf Hamé

Výši přirážek a problém dvojí kvality má vyřešit trh a ne vláda, říká v rozhovoru pro iDNES.cz ředitel potravinářské firmy Hamé Martin Štrupl. Hlavním...  celý článek

Prodejna Datart u metra Anděl.
Další miliardová fúze. Datart se spojí se skupinou HP Tronic

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) schválil jednu z největších transakcí na trhu s elektronikou. Obchodní řetězec Datart se spojí se skupinou HP...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.