SMLSALOVINY aneb jak žít a přežít
Sledovat další díly na iDNES.tvK půjčení obou kol potřebuje cyklista mobilní aplikaci. Ovšem zatímco u Rekol musí opsat šestimístný kód přilepený na rámu, tím získat kód zámku, ten odemknout a poté špagát připevnit k řidítkům, u Ofo je celý proces jednodušší. Stačí jen naskenovat QR kód na blatníku, a tím se kolo odblokuje. Žádným způsobem přivázané není.
Z pražských ulic se stane půjčovna kol. Firma z Číny jich chce tisíce |
Mnohem jednodušší je u Ofo také nastavování výšky sedla. Pod ním se nachází páčka, kterou člověk stiskne a sedlo se poté jen tlakem či uvolněním pohybuje samo. Rekola mají známý způsob páčky na straně, takzvaného rychloupínáku, k jehož utažení a povolení musí cyklista často vynaložit hodně síly.
Ne ve všem má ale čínská novinka Ofo navrch. Například košík má rozměry jen 35 x 26 x 16 centimetrů. Pro ty, kdo využívají bicykl například pro cesty z práce a do práce, a mají se sebou velkou tašku, je malý. U Rekol je každý rozměr o několik centimetrů větší.
Růžová kola mají také tu výhodu, že je najdete hned v několika městských částech, zatímco ta žlutá zatím jen v Praze 7. Do konce roku totiž probíhá zkušební provoz. Od příštího roku by ale měla firma expandovat i do dalších čtvrtí. Spolu s tím začnou lidé za půjčování platit, nyní mají jízdy zdarma.