Uživatelé streamingu spolu sdílejí hesla. Společnosti to stojí miliony

  9:40aktualizováno  9:40
Uživatelé streamingových služeb připravují společnosti, jako je Netflix o desítky milionů dolarů ročně. Až 42 procent uživatelů do 21 let totiž za sledování videí neplatí. Přihlašovací údaje si jednoduše půjčují od přátel nebo přebírají od svých rodičů.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: screenshot Technet.cz

Streamové služby jako je Netflix, Hulu či Amazon ztrácejí miliony na mladých uživatelích. Ti mezi sebou sdílejí hesla a ochuzují tak společnosti o potencionální zákazníky. „Přál bych si, abych měl řešení, protože to skutečně poškozuje obchodní model a zpoplatnění těchto služeb,“ říká Jill Rosengard Hill, výkonný prezident společnosti Media Magic, v rozhovoru pro CNBC.

Hesla podle Hilla sdílí až 35 % mileniálů. Starší generace X ve srovnání s nimi sdílí hesla jen v 19 % případů a z nejstarší generace baby boom jen 13 % uživatelů. Společnostem tak podle CNBC unikají desítky milionů dolarů, které by jim služby mohly přinést v případě, že by za ně zákazníci skutečně platili. Například streamingová služba Hulu přichází přibližně o miliardu dolarů ročně, což v přepočtu činí více než 22 miliard korun.

Generální ředitel Netflixu, Reed Hastings, přitom v roce 2016 řekl, že sdílení hesel není problém. O dva roky dříve uvedl Richard Pleper, ředitel HBO, něco podobného: „Neignorujeme to a hledáme způsob, jakým sdílení hesel ovlivnit. Ale říkám vám, není to zásadní problém.“

Podle expertů se ovšem situace zhoršuje. Uživatelé mladší 21 let si hesla „půjčují“ dokonce ve 42 % procentech případů. „Přístup ke službě mají nejprve prostřednictvím rodinného účtu. Ten pak využívají i během ranné dospělosti,“ píše CNBC.

Princip rodinných tarifů

Jde o podobný princip jako s rodinnými mobilními tarify. Jenže zatímco operátoři účtují za členy rodiny extra poplatky, bariéry při přihlašování a streamování prémiového obsahu z více zařízení, jsou nižší.

„Sdílení je extrémně přitažlivé, zvláště v okamžiku, kdy jeho součástí nejsou přímé náklady,“ vysvětluje Sudeep Bhatia, profesor psychologie a marketingu na univerzitě v Pensylvánii. „Tím, že dám svému příteli heslo pravděpodobně neovlivním vlastní zážitek ze zhlédnutí, ale může to prohloubit pouto mezi námi dvěma,“ dodává.

Společnosti pak ztrácejí i ty uživatele, kteří si účet původně zaplatili. Tito lidé totiž vidí, že mohou streamovat i pomocí cizího účtu. A zdarma. „Deset dolarů za vlastní přístup pak berou jako ztracené peníze,“ říká profesor.

Autor:

Nejčtenější

Dráhy nevědí, co s historickými vlaky. Prodělávají jim 40 milionů ročně

Lokomotiva řady 750.356 přezdívaná Brejlovec je jednou z těch, kterou chtějí...

Na ministerstvech dopravy a kultury vzniká plán na záchranu parních lokomotiv a dalších historických vozidel, o které...

Obchody si akcemi Black Friday utahují smyčku kolem krku, říká odborník

Black Friday

Od pondělí 19. listopadu začnou u některých obchodníků výprodeje na tzv. Černý pátek. Řada e-shopů však ve snaze zvýšit...

Cigarety bez dýmu. Firma láká Čechy na zahřívaný tabák, lékařka varuje

Americká společnost Philip Morris představila novou generaci zahřívaných...

Společnost Philip Morris ČR v úterý představila novou generaci zahřívaných cigaret bez kouře iQOS 3. Vedle ní přišla i...

Hygienické peklo v čínských hotelech. Personál usvědčila skrytá kamera

Na každý povrch dnes existují specializované přípravky, někdy si však poradíte...

Čínské luxusní hotely se musely omluvit poté, co se na sociální síti objevilo video, ve kterém jejich zaměstnanci...

Zemřel majitel výrobce optiky Meopta. Přezdívalo se mu přerovský Baťa

Úspěšný byznysmen Čechoameričan Paul Rausnitz, který v 90. letech zachránil...

V neděli zemřel podnikatel a válečný veterán Paul Rausnitz, který ze dna přivedl ke globálnímu úspěchu výrobce...

Další z rubriky

Diamant Pink Legacy se vydražil za rekordních 1,2 miliardy

V aukční síni Christie's ve švýcarské Ženevě se bude dražit téměř...

Diamantový skvost jménem Pink Legacy se v ženevské aukční síni Christie’s v úterý v noci vydražil za rekordních 50,4...

Turecko i Egypt se vracejí mezi top destinace. Čechy láká nízká cena

západ slunce nad mořem na Kypru

Strach z cestování do Turecka, Egypta či Tuniska kvůli obavám z bezpečnosti opadá. V létě se tyto země vrátily mezi...

U Šanghaje otevírají unikátní hotel, postavili ho v zatopeném lomu

Hotelový komplex Shimao Wonderland InterContinental

Nedaleko čínské finanční metropole Šanghaje ve čtvrtek slavnostně otevřeli pětihvězdičkový hotel. Stavba je umístěná...

Najdete na iDNES.cz