Sdružení přímého prodeje je proti podvodům

Výklad a předvádění nabízených výrobků musí být přesné a úplné.
Výklad a předvádění nabízených výrobků musí být přesné a úplné. Někteří prodejci nádobí Zepter vypisovali do formulářů ceny ne v korunách, ale v německých markách, a tím u nepozorných zákazníků vzbudili dojem, že zboží je dvacetkrát levnější.

Všechny podmínky jsou napsány čitelně. Mnohé důležité odstavce bývají napsány droboučkým písmem na zadních stranách kupních smluv.

Každý objednávkový formulář obsahuje odstavec o období na rozmyšlenou. Dobu na rozmyšlenou od začátku roku přikazuje zákon. V minulých letech však například firma Zepter požadovala desetitisícové pokuty za to, že zákazník podepsal smlouvu o koupi v prvotním nadšení, a pak si to chtěl rozmyslet.

Společnosti a přímí prodejci nesmějí odkazovat na atesty nebo doporučení, které nejsou ověřené a pravdivé, jsou zastaralé nebo jinak nepoužitelné, nevztahují se k jejich nabídce nebo jsou použity způsobem, který by pro zákazníka mohl být zavádějící. Oblíbeným trikem je použití atestů ministerstva zdravotnictví nebo Státního zdravotního ústavu na kosmetice nebo léčebných přípravcích. Ty mají podpořit zdání, že zboží má zdravotní účinky, ale ve skutečnosti jsou povinné a pouze dotvrzují, že výrobky nejsou nebezpečné.

Nezávislý administrátor kodexu chování, který řeší spory mezi firmami a spotřebiteli: Viktor Petrus, advokátní kancelář Všetečka a spol., Hálkova 2, Praha 2, tel.+fax 02/24942441, petrus@mbox.vol.cz.