Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mladá Japonka se upracovala k smrti, šéf společnosti teď rezignoval

  19:30aktualizováno  19:30
Prezident největší japonské reklamní agentury Dentsu Tadashi Ishii rezignoval kvůli loňské sebevraždě mladé zaměstnankyně, která souvisela s přepracováním. Riziku upracování se k smrti čelí v Japonsku více než dvacet procent zaměstnanců.

Prezident největší japonské reklamní agentury Dentsu Tadashi Ishii rezignoval kvůli sebevraždě zaměstnankyně z přepracování. | foto: ČTK

Čtyřiadvacetiletá Matsuri Takahashi, absolventka přední japonské univerzity, nastoupila do Dentsu loni v dubnu. Krátce poté pracovala měsíčně i sto hodin přesčas. Nezřídka se domů vracela až v pět hodin ráno poté, co v kanceláři strávila celý den a noc, uvedl server BBC.

To se začalo podepisovat na jejím zdraví. Začala trpět depresemi a loni o Vánocích už tlak neunesla - vyskočila z okna ubytovny pro zaměstnance.

Centrála společnosti Dentsu v Tokiu.

Centrála společnosti Dentsu v Tokiu.

Firmu kvůli sebevraždě vyšetřovalo ministerstvo práce a vláda letos v září rozhodla, že smrt mladé ženy byla způsobena přepracováním.

„Je to něco, co se nikdy nemělo stát. Je politováníhodné, že jsme tomu nemohli zabránit,“ řekl šéf agentury Dentsu Tadashi Ishii na středeční tiskové konferenci.

Vyšetřování ministerstva práce vyústilo v podezření, že firma a jeden z jejích manažerů mladou zaměstnankyni k práci přesčas nutili. Případ nyní prošetří policie, informoval server deníku The Japan Times.

Smrt z přepracování není v Japonsku nic výjimečného. Smutný fenomén má dokonce svůj speciální název „karoši“ a tamní vláda v souvislosti s ním eviduje stovky úmrtí.

Vláda před časem vypracovala studii, z níž vyplývá, že riziku upracování se k smrti čelí přes dvacet procent zaměstnanců. Více než pětina dotázaných společností uvedla, že zaměstnává někoho, kdo má nahlášených 80 a více přesčasových hodin za měsíc (psali jsme zde).

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Máme vlastní značky, ukazuje slovenský Lidl v nových spotech - špagety
VIDEO: Slovenský Lidl provokuje. Dobírá si ceny značkových produktů

Reklamní kampaně německého obchodního řetězce Lidl provází jedna kontroverze za druhou. V nejnovější kampani na Slovensku se řetězec snaží posílit pozici...  celý článek

Karel Gott
KOMENTÁŘ: Proč hvězdy berou tolik? Gott měl talent ale i dávku štěstí

Miliardově rekordní přestup fotbalisty Neymara či astronomické výdělky hvězd boxerského ringu oživily otázku: Proč špičkoví sportovci a zpěváci berou...  celý článek

Chladící věže elektrárny John E. Amos Power Plant ve Virginii sice nechrlí do
Turecko je o krok blíž první jaderné elektrárně. Postaví ji s Rusy

První jaderná elektrárna v Turecku získala počáteční stavební povolení a úplné povolení by měla získat v první polovině příštího roku. Uvedla to v pátek...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.