Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Šéf Capital Partners: Klienty do obchodování nenutíme

  10:09aktualizováno  10:09
Do Vladimíra Černého, šéfa a majitele firmy Capital Partners, se pustili někteří bývalí klienti i zaměstnanci. První si stěžují, že přišli o peníze kvůli zbytečným obchodům za velké poplatky, druzí tvrdí, že nedostali za práci zaplaceno. Černý to odmítá.

Šéf Capital Partners Vladimír Černý říká, že je dobře informuje. | foto:  Michal Sváček, MAFRA

Nadměrné obchodování je věc, na niž si stěžují lidé, již u vás prodělali. Zpětně mají pocit, že jste je tlačili do obchodů, které nebyly nutné.
To je tvrzení, které by se muselo konkrétně prokázat. Vždy se těžko posuzuje, zda byl někdo do něčeho tlačen na kapitálovém trhu, kde se situace stále mění.

To, že byste nutili klienty primárně k tomu, aby dělali co nejvíce transakcí, tedy popíráte?
Každý podnikatel podniká proto, aby generoval zisk. Samozřejmě o poplatky zájem máme, kvůli nim to děláme, ale že bychom primárně nutili klienty do obchodů, kterým sami nevěříme, to vylučuji za Capital Partners i BFC.

Vyšetřuje vás za to ČNB?
S ČNB komunikujeme čile, převzali jsme část klientů Afin Brokers (ČNB této firmě sebrala licenci pro nadměrné obchodování – pozn. red.) a naším cílem je vyhnout se problémům, které tato firma měla. Myslím, že se nám to daří. (ČNB vede s firmou správní řízení pro možné porušení některých povinností – pozn. red.)

Je běžné, že klient, jenž u vás má třeba jen tři sta tisíc, udělá "na páku" (pomocí úvěru, pozn. red.) čtyři obchody denně?
Jsou takoví lidé. Pokud chtějí dělat denní obchody, tak jim "páka" dává efektivitu. Samozřejmě že je u ní riziko ohromné. Ale to klient ví. Ti, kteří prodělají, si pak stěžují, protože vědí, že stížností nemají co ztratit.

Čtěte: Bývalí klienti chtějí žalovat Capital Partners

Jakým způsobem nabíráte klienty?
Přímo CP to nedělá, spolupracujeme se čtyřmi investičními zprostředkovateli. Těm poskytujeme technickou, smluvní a organizační podporu, ale oni dělají marketing. Každý na to má jiné metody, ale ve finále je to vždy aktivní oslovení klientů, obvykle přes telemarketing. Pak jim zprostředkovatelé posílají různá investiční doporučení z trhů, informace o společnosti a to může vést k uzavření smlouvy s CP. Majetkově jsme provázáni jen s jedním zprostředkovatelem – s firmou BFC Capital.

Vnímáte to tak, že jste zvolil agresivnější strategii získávání pracovníků i klientů, než je na trhu obvyklé?
Nechci použít slovo agresivní, ale náš marketing je (váhá) – slovo agresivní by asi i odporovalo zákonu, něco takového říci – řekněme, že je velmi aktivní.

Proč nezveřejňujete svůj ceník?
To vychází z orientace na telemarketing, čímž hlavně přitahujeme klienty. Ale před podepsáním smlouvy dostane klient všechny informace.

Liší se váš ceník od konkurence, je třeba vyšší?
Máme ho určitě vyšší. Cena je smluvní, klient je s ní seznámen a poskytujeme mu dobré služby, má naši plnou individuální podporu.

Takže BFC Capital zaměstnává lidi, kteří po telefonu nabízejí možnost investovat?
Ona je nezaměstnává, jen spolupracuje s takzvanými vázanými zástupci. Jsou to fyzické osoby, které vykonávají činnost na odpovědnost zprostředkovatele. Jsou vedeny v seznamech ČNB na konkrétní investiční služby, požadavky na jejich kvalifikaci stanovujeme s ohledem na přechodná ustanovení vyhlášky, která bude plně účinná zhruba za rok.

Ti lidé musí mít nějaké zkoušky?
Vyhláška se vztahuje na lidi, kteří investiční službu poskytují, nikoli jen propagují. Komunikace s potenciálním zákazníkem je něco jiného, na marketing podmínky touto vyhláškou stanoveny nejsou.

Prý u vás obvykle pracují maximálně několik týdnů. Je to pravda?
Telefonovat s klienty je těžká práce, na niž se každý nehodí. Takový člověk musí dokázat klienty nejen oslovit, ale ty služby i poskytnout. Odhaduji, že více než polovina určitě odejde, takže fluktuace mezi uchazeči je velká. Kdo vydrží dva měsíce, zpravidla zůstává.

Někteří lidé, již od vás odejdou, si stěžují, že nedostali zaplaceno.
Mají smlouvu o výkonu činnosti vázaného zástupce, a pokud neodvedou práci, kterou mají, tak peníze nedostanou. Je to obchodní vztah.

Není možné, že se vaše inzeráty tváří jinak a slibují pevnou odměnu?
Jsem připraven diskutovat s každým, kdo přijde konkrétně se stížností. A také to dělám. Ale na světě je spousta nespokojených lidí s něčím a je otázka, zda s tím mám bojovat.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Majitel skupiny KKCG Karel Komárek
Ropný magnát Komárek rozšiřuje IT stopu KKCG. Koupil 70 procent AutoContu

Skupina KKCG podnikatele Karla Komárka koupila 70procentní podíl v předním českém dodavateli informačních technologií AutoCont. Firma o tom informovala ve...  celý článek

Podnikatel Jan Hradecký na snímku z roku 2013
Při rallye v Africe zemřel Jan Hradecký, zakladatel české firmy Botanicus

Podnikatel a mecenáš Jan Hradecký tragicky zemřel při rallye veteránů Classic Safari. Světu zanechal odkaz prostřednictvím své firmy na přírodní kosmetiku...  celý článek

Ilustrační foto
Vajec je tak málo, že se prodávají v aukcích. Zdraží až na 6 korun

Vejce v obchodech začínají zdražovat. V příštích týdnech může stát jedno vejce 5 až 6 korun. Na trhu je jich takový nedostatek, že producenti začali prodávat...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.