Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Šéf české pobočky DB: Příště už možná v první desítce nebudeme

  1:09aktualizováno  1:09
Spadla z prvního na třetí místo, přesto mzdové náklady české pobočky Deutsche Bank meziročně vyskočily o pět tisíc za měsíc. To však jen díky tomu, že výpočet MF DNES vycházel z dat za rok 2007, tedy ze "zlaté doby bankovnictví". Údaje za rok 2008 zatím nejsou pro českou pobočku k dispozici.

Budova Deutsche Bank ve Frankfurtu nad Mohanem | foto: Profimedia.cz

"Až budete žebříček nejlépe platících firem připravovat příští rok, možná už nebudeme ani v první desítce," naznačuje možný stav ředitel českého zastoupení největší německé banky Vladimír Šolc.

"Když se celé naší skupině v roce 2008 nedařilo tak dobře a investoři dostali méně peněz, logicky se to muselo promítnout i do našich platů," dodává.

Podle údajů mateřská firma ve čtvrtém čtvrtletí loňského roku snížila kvůli výraznému zhoršení situace na bankovním trhu rozpočet na odměny o 36 procent.

"Bankovní sektor je postaven na systému odměňování podle toho, jak se bance daří. Až se situace zlepší, zvýší se opět i odměny. Lidi pracující v této branži toto pravidlo zpravidla chápou," tvrdí Šolc.

Mateřská firma vykázala za celý rok 2008 čistou ztrátu 3,9 miliardy eur, nicméně o pomoc německou vládu nepožádala.

Šéf firmy Josef Ackermann i přes výraznou ztrátu oznámil, že skupina vyplatí dividendu ve výši 50 eurocentů za akcii.

Česká pobočka zatím kvůli celosvětovým problémům nemusela propouštět ani nějak výrazně měnit své počínání. Podle Šolce má jeho tým už třetím rokem relativně stabilní počet lidí, který se pohybuje mezi 60 a 65 pracovníky.

V Česku se banka zaměřuje především na firemní zákazníky, drobné bankovnictví nechává stranou. "Nemáme v plánu rozšířit naše služby do retailového bankovnictví, dnes je tady ‚přebankováno‘," říká šéf zastoupení.

Ostatně kdyby se firma v tuzemsku zaměřovala na drobné střadatele, do přehledu nejlépe platících firem by se kvůli vysokým provozním nákladům nedostala.

Loni Vladimír Šolc v nadsázce uvedl, že efektivitu, s jakou jeho firma pracuje, ilustruje i to, že si bankéři zvedají telefony sami. "A je tomu tak i letos, ale k tomu jsme navíc výrazně zvýšili naši produktivitu. Roční zisk na zaměstnance loni stoupl z 59,5 tisíce eur na 70,3 tisíce," upozorňuje Šolc. Místní pobočku se snaží udržet co možná "nejštíhlejší".

V Česku má byznys Deutsche Bank tři pilíře: hlavní je investiční bankovnictví, v rámci něhož poskytuje poradenství (radila například představenstvu při privatizaci Českého Telecomu), asistuje u vydávání dluhopisů (emise eurobondu ČEZ v roce 2006) nebo obstarává podnikatelům financování šité na míru.

Sama banka je celosvětově největším obchodníkem s valutami a druhým největším obchodníkem s cennými papíry.

Deutche Bank

Deutsche Bank  3. (loni 1.)
Ředitel pro ČR: Vladimír Šolc
počet zaměstnanců: 62
průměrně 125 609 Kč

Deutsche Bank Aktiengesellschaft, org. sl. se zaměřuje především na střední a velké firmy, ale mezi jejími klienty je možné najít i několik stovek jednotlivců. V Česku mezi její hlavní činnosti patři investiční bankovnictví, poradenství, asistence u vydávání dluhopisů či financování na míru. 

Údaje za rok 2007; bez vedení firmy

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Mobilní internet - ilustrační foto
Twisto míří s odloženými platbami do Polska. Dostalo injekci 5 milionů eur

Digitální platební služba Twisto získala od holandské ING Group a rakouské pojišťovny UNIQA investici ve výši pěti milionů eur. Ta poslouží na rozvoj služeb v...  celý článek

Penny Market Lehovec. Řetězec zmodernizuje stovky svých obchodů.
Zákaz prodeje o svátcích porušilo 28. září jen několik obchodů

Zákaz prodeje o svátcích porušily ve čtvrtek 28. září tři ze 115 obchodů zkontrolovaných Českou obchodní inspekcí (ČOI). I při předchozích prověrkách většina...  celý článek

Distribuční centrum pro e-shop Lidlu v Plzni.
E-shop Lidlu navštívilo 700 tisíc lidí, nejvíce kupovali oblečení a nářadí

E-shop Lidlu navštívilo první týden fungování 700 tisíc lidí. Kolik lidí koupilo zboží, ale firma neuvedla. Největší poptávka je po oblečení. Po Lidlu a Tesku...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.