Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Šéf ČEZ odchází z dozorčí rady Českých drah

  14:17aktualizováno  14:17
Generální ředitel elektrárenské skupiny ČEZ Martin Roman odchází z dozorčí rady Českých drah. Důvodem Romanova odchodu je plánovaná změna systému dodávek elektřiny pro železnici.

Šéf ČEZ Martin Roman | foto:  Michal Růžička, MAFRA

S odvoláním na důvěryhodný zdroj o tom informoval server týdeníku Ekonom. Mluvčí ČEZ Ladislav Kříž nechtěl informaci komentovat s tím, že se firma v průběhu dneška k věci vyjádří.

České dráhy zřejmě nově budou tím subjektem, který bude distribuovat elektřinu pro všechny ostatní dopravce na železnici, napsal Ekonom. Na dodávku dráhy údajně vypíšou výběrové řízení, kterého se ČEZ zúčastní.

V současnosti je firmou, která distribuuje elektřinu pro dopravce, státní Správa železniční dopravní cesty (SŽDC). Ta má s ČEZ uzavřenou tříletou smlouvu s cenou elektřiny 1981 korun za megawatthodinu pro všechny subjekty na železnici. Aktuální cena elektřiny na burze je přitom kolem 1100 korun za MWh.

Spor o elektřinu na dráze odstartovalo ČD Cargo. Zatímco České dráhy pro osobní dopravu na nevýhodnou smlouvu se SŽDC přistoupily, jejich dceřiná společnost ČD Cargo předraženou cenu neplatí. Bojuje totiž s razantním poklesem nákladní přepravy v důsledku krize. Zatímco mateřským ČD na osobní dopravu v případě ztráty přispěje stát, nákladní doprava podobnou dotaci dostat nemůže.

ČD Cargo na zvýšení ceny nepřistoupilo a v letošním roce platí podle loňské smlouvy, tedy částku kolem 1600 korun za MWh. To je sice pořád o 500 korun víc, než za kolik je dnes elektřina na burze, ale na druhou stranu zase o téměř 400 korun míň, než kolik chce SŽDC, potažmo ČEZ, a kolik platí ČD za osobní dopravu. Kdyby ČD Cargo na ceny SŽDC přistoupilo, jeho letošní očekávaná 300milionová ztráta by se údajně ještě o čtvrt miliardy korun prohloubila.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

To není pečené kuře, to je dort potažený marcipánem.
Koblihy, pečené kuře i zapomenuté klíče. Pražský startup sází na pohodlnost

Startup DoDo letos začal spolupracovat s fastfoodovým řetězcem KFC a povedlo se jim to, co nikomu předtím – rozvážet jídlo i s přípravou do 30 minut od...  celý článek

Studie Škoda Vision E se na autosalonu ve Frankfurtu představí v upravené...
Škoda bude vyrábět baterie pro elektroauta. Pojede na ně i Vision E

Důležitou zakázku získala automobilka Škoda od svého vlastníka německého automobilového koncernu Volkswagen. V Mladé Boleslavi bude vyrábět baterie potřebné...  celý článek

Distribuční centrum pro e-shop Lidlu v Plzni.
E-shop Lidlu navštívilo 700 tisíc lidí, nejvíce kupovali oblečení a nářadí

E-shop Lidlu navštívilo první týden fungování 700 tisíc lidí. Kolik lidí koupilo zboží, ale firma neuvedla. Největší poptávka je po oblečení. Po Lidlu a Tesku...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.