České dráhy totiž vlastní třetinový podíl v developerské společnosti CR-City, která razantním způsobem přestavuje oblast mezi pražským hlavním nádražím a Italskou ulicí. V dříve nevyužívané lokalitě se dokončují první bytové domy, stát zde bude i hotel a administrativní centrum.
A právě do něj by se mohli přesunout úředníci z ředitelství drah. "Rozhodnuto o tom ale ještě není, uvidíme, co pro nás bude nejvýhodnější," říká mluvčí drah Ondřej Kubala.
Podle něj je cílem firmy dostat co nejvíce lidí pod jednu střechu. Dráhy nemají kanceláře pouze vedle ministerstva, ale i v řadě dalších budov v Praze. První z nich už přitom úředníci opustili. "Sestěhovali jsme zaměstnance z Hybernské ulice do jiných budov a pro prodej tohoto domu nyní hledáme nejvýhodnější nabídku," uvedl Kubala.
V případě, že by se dráhy rozhodly pro přesun do blízkosti hlavního nádraží, nestalo by se tak podle Kubaly dříve než v roce 2012.
Podle zástupců ministerstva dopravy však mají dráhy na nábřeží nájemní smlouvu pouze do konce roku 2010. "Jejich stěhování podporujeme, nemůžeme ale vyloučit ani to, že dojde k prodloužení smlouvy," řekl mluvčí ministerstva Karel Hanzelka.
Roční nájemné, které platí dráhy ministerstvu, činí 35 milionů korun. To, že vedení drah a ministrovi lidé sedí na stejném patře, prý nemá ani žádný vliv na to, jak probíhají jejich vzájemná jednání.
"Asi vás zklamu, ale sídlíme v opačných koncích budovy, takže se náhodně nepotkáváme vůbec. Když se chceme vidět, normálně si domlouváme termín," říká ministr dopravy Aleš Řebíček.